TerraCycle va lansa în curând o platforma prin intermediul căreia consumatorii vor putea comanda produsele unor branduri celebre în ambalaje returnabile și reutilizabile. Pentru început, serviciul de reumplere va funcționa în doar două orașe, însă, pe viitor, inițiatorii au planuri de extindere. Totul depinde de interesul consumatorilor.

Procter & Gamble, Nestlé, PepsiCo, Unilever, Mars, Clorox, Coca-Cola, Mondelēz și Danone sunt doar câteva dintre companiile cu care TerraCycle a semnat un parteneriat, pentru lansarea platformei Loop.

Companiile vor oferi astfel peste 300 de produse special create pentru Loop, pe care le vor ambala în recipiente durabile și reutilizabile. Cei care le vor comanda le vor primi într-o geantă specială, în recipientele reutilizabile, pentru care vor plăti o garanție. Atunci când vor termina de utilizat produsele, vor putea solicita servicii de returnare a ambalajelor. Dacă nu doresc re-umplerea recipientelor, își primesc garanția înapoi. Cu ajutorul UPS, TerraCycle va prelua recipientele, le va spăla, le va reumple și le va returna unui alt client.

Ce produse vor putea fi comandate prin Loop

Companiile partenere au regândit modul în care își ambalează produsele special pentru Loop. În unele cazuri, au creat chiar produse noi, demonstrând că tranziția spre o economie circulară este posibilă, acolo unde există dorință.

De exemplu, P&G a dezvoltat pentru brandul Oral B periuța de dinți Click, care are baza din oțel inoxidabil și capătul detașabil, pentru a putea fi înlocuit. Astfel, compania a redus consumul de plastic cu 60% pentru acest produs. Alte branduri pe care le va mai oferi în acest sistem sunt: Ariel, Cascade, Crest, Febreze, Gillette, Pantene, Pampers și Tide.

Unilever, pe de altă parte, a dezvoltat „minim”, un recipient din oțel inoxidabil, pentru deodorante ca Dove, Rexona și AXE. Compania estimează că poate fi reutilizat de 100 de ori, adică aproximativ opt ani, fiecare utilizator salvând de la groapa de gunoi sau de la incinerare 100 de ambalaje din plastic.

Pentru brandul său de sănătate orală Signal, Unilever a creat Tooth Tabs, niște tablete care pot fi folosite precum pasta de dinți, după ce sunt mestecate. Astfel, nu doar că recipientul în care vin ambalate poate fi reumplut cu ușurință, dar consumul de apă este și el redus, căci utilizatorul are nevoie de apă doar pentru clătire, nu și în timpul procesului de periere.

Inițial, de serviciile Loop vor beneficia doar clienții din regiunea Ile-de-France din Paris și regiunea New York. Platforma online urmează să fie lansată oficial în această primăvară. Ulterior, serviciile de reumplere s-ar putea presta și direct la retailer, pentru a evita emisiile aferente transportului produselor la domiciliu. Carrefour și Tesco s-au alăturat în acest sens inițiativei. În funcție de interesul consumatorilor, TerraCycle va decide dacă va extinde sau nu platforma și în alte orașe.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here