Ministrul Mediului a lansat, ieri, campania „Fiecare deseu la locul sau” care se desfasoara la nivel local si national, in perioada 27 septembrie si 15 noiembrie. Attila Korodi a declarat ca scopul este pregatirea pentru un management selectiv al deseurilor: „Nu e simplu deloc dar altii au reusit in timp asa ca probabil vom reusi si noi”.

Campania se adreseaza urmatoarelor grupuri tinta:

* Femeile cu varsta intre 25 si 59 de ani. Aceasta categorie este incurajata sa recicleze ambalaje (PET-uri, CAN-uri, hartie).
* Barbatii cu varsta intre 30 si 55 de ani. Ei sunt incurajati sa recicleze anvelope,uleiuri uzate, baterii.
* Adolescentii. Acestia vor fi informati cu privire la importanta sortarii deseurilor de ambalaje in cadrul unor evenimente la care va participa si Marius Moga.

Campania va tine cont de specificul deseurilor din fiecare oras. La Zalau si Targu Jiu, accentul va fi pus pe deseurile periculoase iar la Vaslui, pe deseurile voluminoase. La Tulcea eforturile vor fi concentrate pe reciclarea de ambalaje, la Arad pe bateriile portabile iar la Slatina, pe bateriile de masini, ulei si anvelope uzate. La Brasov accentul va fi pus pe reciclarea deseurilor din constructie.

Finantarea campaniei se face prin fondurile PHARE, care au alocat o suma de 500.000 de euro. Fiecare localitate va beneficia de o finantare de 10.000 de euro.

Attila Korodi a prezentat si rezultatele cercetarii sociologice care a precedat campania: „Nu toti cetatenii vor sa semneze contracte de salubrizare, motivand ca nu produc deseuri sau acuzand colectorii urbani ca uita sa colecteze la timp deseurile”.

Ministrul a mai semnalat o problema: „Romanii nu vor sa colecteze separat deseurile decat daca sunt platiti”. Ministrul a mentionat ca va lua in calcul aceasta posibilitate care functioneaza deja in domeniul colectarii PET-ului. Aceasta posibilitate trebuie insa supusa unei analize atente.

Sursa: Green Report

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here