Motorul Ford pe benzina, de 999 centimetri cubi (cmc), cunoscut sub numele 1.0 EcoBoost, a castigat titlul Motorul International al Anului 2014, acesta fiind al treilea an la rand cand marele titlu merge la Ford, pentru acelasi motor. Motorul, produs la uzinele din Koln (Germania), Craiova (Romania) si Chongqing (China) este acum disponibil in 72 de tari din toata lumea. Cea mai recenta versiune de putere a lui 1.0 EcoBoost dezvolta 140 Cai Putere (CP) si echipeaza editii speciale ale Fiesta. BMW luat doua premii (categoria 3 litri si categoria 1,6 litri), iar motorul electric al Tesla Model S a fost de asemenea premiat, fiind la jumatatea clasamentului (locul 5) – deasupra unor marci cu renume. Performanta de a castiga pentru trei ani la rand acest titlu nu a mai fost reusit de niciun producator auto pana acum. Membrii juriului au laudat motorul EcoBoost de 1 litru ca fiind “unul dintre cele mai bune exemple de proiectare a grupului motopropulsor”, depasind in clasament motoare provenind de la marci premium si supercar-uri. Voturile au fost date de un juriu format din 82 de jurnalisti auto, din 35 de tari. Pe langa premiul cel mare, acest propulsor a castigat, evident, si titlul pentru cel mai bun motor cu o capacitate cilindrica de sub 1 litru. “Competitia de anul acesta a fost cea mai stransa de pana acum, dar motorul EcoBoost de 1 litru continua sa iasa in evidenta din toate punctele de vedere importante: rafinament, flexibilitate surprinzatoare si eficienta excelenta”, a declarat Dean Slavnich, copresedinte al celei de-a 16-a editii a premiilor Motorul International al Anului si redactor al revistei Engine Technology International. Lansat in Europa in anul 2012 pe Ford Focus, motorul EcoBoost de 1 litru este acum disponibil pe alte noua modele: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX si Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect si Transit Courier. “Noul Mondeo va continua implementarea europeana a motorului EcoBoost de 1 litru odata cu lansarea acestuia in cursul acestui an, devenind cel mai mic motor echipat pe un model de familie de dimensiune asa de mare”, a anuntat Ford. Uzinele europene ale Ford din Koln (Germania) si Craiova (Romania) produc cate un nou motor EcoBoost la fiecare 42 de secunde si au depasit de curand pragul de 500.000 de unitati. Peste 200 de ingineri si proiectanti de la centrele de cercetare si dezvoltare ale Ford din Aachen si Merkenich (Germania) si Dagenham si Dunton (Marea Britanie) au petrecut peste 5 milioane de ore la dezvoltarea motorului EcoBoost de 1 litru. “Turbocompresorul compact, cu inertie redusa al motorului, se roteste cu pana la 248.000 rotatii pe minut (rpm), adica peste 4.000 de rotati pe secunda si aproape de doua ori mai mult decat turatia maxima a turbocompresoarelor montate pe motoarele masinilor de Formula 1, versiunea 2014. (…) Motorul EcoBoost de 1 litru cu 140 CP dezvolta o suprapresiune de 1,6 bar (24 psi). Presiunea de combustie maxima de 124 bar (1.800 psi) este echivalenta cu un elefant african de 5 tone care apasa pe piston”, spune Ford. Cu un bloc motor din fonta suficient de mic pentru a incapea in compartimentul de bagaje de mana dintr-un avion, motorul este de asemenea echipat cu o chiulasa cu un racord de evacuare integrat care reduce temperaturile de evacuare, asigurand un raport aer-combustibil optimizat. O volanta si un design al fuliei frontale inovative au imbunatatit rafinamentul in comparatie cu modelele traditionale de motoare in trei cilindri. Frecarea in motor este redusa datorita pistoanelor special placate, segmentilor de piston cu tensiune redusa, etansarilor si lagarelor arborelui cotit cu frictiune redusa si a designului curelei de distributie lubrifiata. Pompa de ulei cu debit variabil adapteaza procesul de lubrifiere la necesar si optimizeaza presiunea uleiului asigurand un consum imbunatatit. In perioada ianuarie-mai 2014 Ford a produs la Craiova 134.900 de motoare din ambele categorii (1.0 EcoBoost si 1.5 EcoBoost), dintre care aproximativ 50.000 au fost motoare 1.0 EcoBoost.
Motorul Ford 1.0 EcoBoost a castigat titlul Motorul Anului, al treilea an la rand
Motorul Ford 1.0 EcoBoost a castigat titlul Motorul Anului, al treilea an la rand

Motorul Ford pe benzina, de 999 centimetri cubi (cmc), cunoscut sub numele 1.0 EcoBoost, a castigat titlul Motorul International al Anului 2014, acesta fiind al treilea an la rand cand marele titlu merge la Ford, pentru acelasi motor. Motorul, produs la uzinele din Koln (Germania), Craiova (Romania) si Chongqing (China) este acum disponibil in 72 de tari din toata lumea. Cea mai recenta versiune de putere a lui 1.0 EcoBoost dezvolta 140 Cai Putere (CP) si echipeaza editii speciale ale Fiesta. BMW luat doua premii (categoria 3 litri si categoria 1,6 litri), iar motorul electric al Tesla Model S a fost de asemenea premiat, fiind la jumatatea clasamentului (locul 5) – deasupra unor marci cu renume.

Performanta de a castiga pentru trei ani la rand acest titlu nu a mai fost reusit de niciun producator auto pana acum.

Membrii juriului au laudat motorul EcoBoost de 1 litru ca fiind “unul dintre cele mai bune exemple de proiectare a grupului motopropulsor”, depasind in clasament motoare provenind de la marci premium si supercar-uri.

Voturile au fost date de un juriu format din 82 de jurnalisti auto, din 35 de tari.

Pe langa premiul cel mare, acest propulsor a castigat, evident, si titlul pentru cel mai bun motor cu o capacitate cilindrica de sub 1 litru.

“Competitia de anul acesta a fost cea mai stransa de pana acum, dar motorul EcoBoost de 1 litru continua sa iasa in evidenta din toate punctele de vedere importante: rafinament, flexibilitate surprinzatoare si eficienta excelenta”, a declarat Dean Slavnich, copresedinte al celei de-a 16-a editii a premiilor Motorul International al Anului si redactor al revistei Engine Technology International.

Lansat in Europa in anul 2012 pe Ford Focus, motorul EcoBoost de 1 litru este acum disponibil pe alte noua modele: Fiesta, B-MAX, EcoSport, C-MAX si Grand C-MAX, Tourneo Connect, Tourneo Courier, Transit Connect si Transit Courier.

“Noul Mondeo va continua implementarea europeana a motorului EcoBoost de 1 litru odata cu lansarea acestuia in cursul acestui an, devenind cel mai mic motor echipat pe un model de familie de dimensiune asa de mare”, a anuntat Ford.

Uzinele europene ale Ford din Koln (Germania) si Craiova (Romania) produc cate un nou motor EcoBoost la fiecare 42 de secunde si au depasit de curand pragul de 500.000 de unitati.

Peste 200 de ingineri si proiectanti de la centrele de cercetare si dezvoltare ale Ford din Aachen si Merkenich (Germania) si Dagenham si Dunton (Marea Britanie) au petrecut peste 5 milioane de ore la dezvoltarea motorului EcoBoost de 1 litru.

“Turbocompresorul compact, cu inertie redusa al motorului, se roteste cu pana la 248.000 rotatii pe minut (rpm), adica peste 4.000 de rotati pe secunda si aproape de doua ori mai mult decat turatia maxima a turbocompresoarelor montate pe motoarele masinilor de Formula 1, versiunea 2014. (…) Motorul EcoBoost de 1 litru cu 140 CP dezvolta o suprapresiune de 1,6 bar (24 psi). Presiunea de combustie maxima de 124 bar (1.800 psi) este echivalenta cu un elefant african de 5 tone care apasa pe piston”, spune Ford.

Cu un bloc motor din fonta suficient de mic pentru a incapea in compartimentul de bagaje de mana dintr-un avion, motorul este de asemenea echipat cu o chiulasa cu un racord de evacuare integrat care reduce temperaturile de evacuare, asigurand un raport aer-combustibil optimizat. O volanta si un design al fuliei frontale inovative au imbunatatit rafinamentul in comparatie cu modelele traditionale de motoare in trei cilindri.

Frecarea in motor este redusa datorita pistoanelor special placate, segmentilor de piston cu tensiune redusa, etansarilor si lagarelor arborelui cotit cu frictiune redusa si a designului curelei de distributie lubrifiata. Pompa de ulei cu debit variabil adapteaza procesul de lubrifiere la necesar si optimizeaza presiunea uleiului asigurand un consum imbunatatit.

In perioada ianuarie-mai 2014 Ford a produs la Craiova 134.900 de motoare din ambele categorii (1.0 EcoBoost si 1.5 EcoBoost), dintre care aproximativ 50.000 au fost motoare 1.0 EcoBoost.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here