O noua generatie de lideri-voluntari de mediu

absolventii-rrr.jpgIn data de 7 iunie 2009 are loc ceremonia de absolvire a unei noi generatii de lideri-voluntari de mediu din Romania, formata in cadrul proiectului Recycle Raft & Race, initiat de Asociatia MaiMultVerde in parteneriat cu Heineken Romania. Proiectul face parte din programul de mediu al companiei Heineken Romania, „Gandeste Verde!”, precum si din programul de voluntariat dezvoltat de Asociatia Mai Mult Verde, Voluntariat 2.0.

Cei 100 de tineri lideri-voluntari au rolul de a se mobiliza si de a lansa in comunitatile din care fac parte propriile actiuni de ecologizare, plantare, informare si educare, avand deja experienta proiectului Recycle, Raft & Race.

„Dincolo de obiectivul comun de a imbunatati climatul social si mediul in care ne desfasuram activitatea, ceea ce ne-a atras in parteneriatul cu Asociatia Mai Mult Verde a fost ideea extraordinara de a da startul nu unui singur proiect de colectare a deseurilor, ci unui numar de 100 de proiecte de mediu” a declarat Ana-Maria Muresan, Corporate Relations Manager Heineken Romania. „Ne-am implicat cu toate resursele in acest parteneriat, inclusiv cu voluntari din partea angajatilor Heineken Romania care au venit pe Valea Prahovei pentru a colecta deseurile din zona.”

„Proiectul Recycle, Raft & Race reprezinta a doua etapa a campaniei Voluntariat 2.0, dupa lansarea platformei online www.maimultverde.ro in aprilie 2008. Dupa ce timp de un an am organizat actiuni de voluntariat coordonate „de la centru”, acum vrem sa raspandim <> voluntariatului pentru mediu in intreaga tara. Cei 100 de tineri pe care i-am format in cadrul taberei vor gandi, organiza si coordona propriile actiuni de plantare, curatenie, informare si educare, coaguland in jurul lor resursele de voluntariat ale comunitatilor din care provin. Aceasta este noua cultura a voluntariatului pe care MaiMultVerde, prin misiunea sa, si-a propus sa o construiasca in Romania.” Doru Mitrana, Director Executiv, Asociatia MaiMultVerde

In perioada 4-31 mai 2009 a avut loc o tabara de instruire in cadrul careia 4 serii a cate 25 de tineri au urmat cursuri de leadership, orientare si supravietuire in natura, comunicare si dezvoltare. Componenta de ecologizare a taberei a presupus colectarea deseurilor din diferite zone de pe Valea Prahovei, iar PET-urile colectate au fost folosite pentru a construi plute la carma carora voluntari din cele patru serii se vor intrece pe data de 7 iunie pe lacul Baneasa din Bucuresti. Ulterior, PET-urile vor fi predate unei firme de reciclare.

Sub umbrela programului „Gandeste verde!”, Heineken Romania desfasoara proiecte de prevenire a impactului negativ si de maximizare a impactului pozitiv asupra mediului inconjurator. „Romania este una dintre cele mai frumoase tari din Europa. Este o responsabilitate ce ne revine tuturor sa o pastram frumoasa sau sa o reimprospatam, acolo unde este nevoie. Avand aceasta convingere, Heineken Romania, ca o companie responsabila, este gata sa contribuie la realizarea acestui obiectiv, prin constientizarea si implicarea oamenilor in protejarea mediului. De aceea, ne-am angajat sa colaboram cu Asociatia MaiMultVerde in cadrul programului „Gandeste Verde!”. Este o modalitate foarte buna prin care ii putem face pe oameni sa inteleaga ca o Romanie frumoasa merita efortul”, a declarat Jan Derck van Karnebeek, General Manager Heineken Romania.

In cadrul programului Heineken Romania au fost desfasurate, pe langa proiectul Recycle, Raft & Race, proiecte de reciclare si plantare de copaci in proiectul „Copacul de Hartie” demarat de MediaOrg, precum si numeroase proiecte de educare si informare interne.

Compania Heineken are o strategie globala de responsabilitate sociala prin care doreste sa asigure o crestere sustenabila a activitatii, in toate pietele in care este prezenta. Mai multe detalii despre Programul de Responsabilitate a Grupului Heineken puteti gasi vizitand www.heienkeninternational.com.

In compania Heineken Romania, responsabilitatea este cladita pe trei piloni: Mediu – programe pentru protectia mediului inconjurator dezvoltate sub umbrela „Gandeste verde!”, Social – programe de educare si informare care abordeaza consumul responsabil si Economic – construirea unui business etic si profitabil si implementarea unor principii de responsabilitate in cadrul organizatiei.

Heineken Romania este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu o cota de piata de 29%, in ceea ce priveste volumul de vanzari (AC Nielsen, 2008). Portofoliul de marci oferit de Heineken Romania acopera toate segmentele pietei: Heineken, Ciuc Premium, Golden Brau, Neumarkt, Bucegi, Edelweiss (import), Zipfer (import), Gosser, Schlossgold, Silva, Gambrinus, Harghita si Hategana. Heineken Romania are cinci fabrici in Constanta, Craiova, Hateg, Miercurea Ciuc, Targu Mures.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *