Pana in 2019 China va ajunge cea mai mare piata pentru vehiculele electrice

    Masinile electrice vor reduce temperatura oraselor
    Pana in 2019 China va ajunge cea mai mare piata pentru vehiculele electrice
    Pana in 2019 China va ajunge cea mai mare piata pentru vehiculele electrice

    Bayerische Motoren Werke AG (BMW) estimeaza ca piata auto chineza va deveni cea mai mare din lume pentru vehiculele electrice datorita construirii statiilor de reincarcare si a angajamentului Guvernului de a reduce poluarea prin promovarea automobilelor ecologice, transmite Bloomberg.

    BMW se alatura astfel producatorilor auto care aduc in China vehicule electrice, cum ar fi Volkswagen AG, Daimler AG si Tesla Motors Inc.

    China va indeplini acest obiectiv in maxim cinci ani, a declarat miercuri seful diviziei BMW din China, Karsten Engel, la un eveniment desfasurat la Shanghai care marcheaza inceputul colaborarii dintre firma germana si autoritatile municipale. Acestea s-au angajat sa construiasca statii de reincarcare in fostul spatiu al Expozitiei Mondiale, una din cele 46 de zone in care proprietarii vehiculelor electrice isi pot alimenta masinile.

    ‘Ne asteptam ca piata chineza sa devina cea mai mare din lume pentru vehiculele electrice in cativa ani. Deoarece noi oferim statii de reincarcare, exista masini care vor intra pe aceasta piata. Vom veni cu ale noastre dar sunt binevenite si altele’, a afirmat Karsten Engel.

    Statiile de reincarcare pot fi folosite si de alte companii, nu numai de BMW, iar compania se asteapta sa inceapa in septembrie vanzarea modelelor electrice i3 si i8 in China, a anuntat Engel.

    Luna aceasta, BMW AG, cel mai mare producator mondial de automobile de lux, a anuntat ca este in grafic pentru a obtine castiguri si vanzari record in acest an, dupa ce livrarile solide din China au ajutat compania germana sa raporteze o crestere de 2,6% a profitului operational, in linie cu estimarile analistilor.

    BMW, care concureaza cu Audi si Mercedes, a inregistrat in primul trimestru din 2014 un profit inainte de dobanzi si taxe (EBIT) de 2,09 miliarde de euro (2,9 miliarde de dolari), usor peste estimarile analistilor, de 2,05 miliarde de euro (2,83 miliarde de dolari). Veniturile grupului german au urcat cu 3,9%, la 18,2 miliarde de euro.

    BMW a anuntat ca marja profitului operational a fost 9,5% in primele trei luni, mai ridicata decat cea de 7% inregistrata de Mercedes-Benz, dar sub nivelul de 10,1% raportat de Audi.

    Vanzarile grupului BMW, care includ si modelele Mini si Rolls-Royce, au crescut cu 8,7% in perioada ianuarie-martie 2014, un nou nivel record, datorita avansului de 25% inregistrat in China.

    In Europa, livrarile au urcat cu 3,4%, chiar daca vanzarile in Germania au scazut cu 1,4%, in timp ce in SUA au crescut cu 2,7%.

    Grupul BMW si-a reafirmat estimarile privind obtinerea in 2014 a unui profit inainte de taxe mai ridicat decat cel inregistrat anul trecut – 7,91 miliarde de euro. De asemenea, vanzarile grupului in acest an ar urma sa depaseasca pentru prima data nivelul de doua miliarde de vehicule, un obiectiv ce va fi realizat cu doi ani mai devreme decat era planificat.

    Investitiile facute la fabricile din China vor permite BMW sa-si majoreze capacitatea de productie in statul asiatic la 400.000 de masini, de la 300.000 in 2013.

    BMW mizeaza pe noile modele care vor fi lansate in acest an, printre care se numara vehiculul electric i3 si noua generatie de Mini, pentru a face fata concurentei venite din partea rivalilor Audi si Mercedes-Benz.

    Viceprimarul municipiului Drobeta-Turnu Severin, Marius Screciu, a anuntat luna trecuta ca o firma portugheza a cumparat in partea de vest a localitatii o suprafata de 4,5 hectare pe care va construi o fabrica de confectionare a tapiteriilor si portierelor pentru autoturisme BMW.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *