Parmalat: PET-ul ne-a adus cresteri de 200-300%

Giampaolo Manzonetto, administratorul companiei Parmalat Romania, spune ca in urmatoarea perioada miza va fi pe segmentele juice si nectar, dupa ce bauturile still drinks din portofoliul producatorului au inregistrat o crestere a vanzarilor de 300% in acest an.

Extinderea portofoliului Parmalat Romania cu sucuri Santal ambalate la PET, realizata in ultimul an si jumatate, a dus la cresterea vanzarilor companiei cu 300% pe segmentul still drinks (sucuri plate cu continut redus de fructe – n. red.) in primele noua luni fata de aceeasi perioada din 2006.

„Pe ice tea, cresterea Santal a fost de 241% in aceasta perioada, dupa ce am lansat varianta la PET”, spune Manzonetto.

Compania a renuntat la ambalajul de carton in favoarea PET-ului pentru bauturile de tip still drinks, decizie luata la finele anului trecut. Pe piata, PET-ul este preferat ambalajului de carton datorita costurilor mari mici pentru imbuteliatori.
Vremea calda din sezonul estival s-a numarat si ea printre factorii de crestere peste asteptari pentruSantal TOP (still drink) si de majorare a ponderii ceaiului preparat (ice tea) la aproape 8% din vanzarile Parmalat pe piata locala.

„Segmentul still drinks a fost avantajat in acest an de temperaturile foarte mari din sezonul estival. Daca in mod normal luna decembrie este cea mai importanta pentru noi la nivelul unui an, in 2007 iulie si august ne-au adus vanzari duble fata de media lunara”, precizeaza managerul.

Per ansamblu, vanzarile companiei s-au majorat cu 50% in volum si circa 30% in valoare in primele noua luni ale anului fata de aceeasi perioada din 2006, potrivit datelor Parmalat.

Manzonetto estimeaza vanzari de peste 14 mil. euro in acest an, in crestere fata de valoarea de 12,1 mil. euro inregistrata anul trecut.

Profitul operational al companiei s-a dublat la noua luni, urmand sa treaca de 3 mil. euro la finele anului, mai estimeaza directorul Parmalat Romania.

Intrarea Romaniei in UE s-a resimtit in afacerile producatorului prin scaderea costurilor cu materii prime, in special concentrate de fructe, datorita eliminarii taxelor vamale.

„In schimb, au crescut costurile de transport, cele cu energia si salariile, insa nu ne-au depasit previziunile. Dublarea EBITDA (castigul inainte de plata dobanzilor, impozitelor, includerea deprecierii si a amortizarii – n. red.) s-a datorat si cresterii eficientei pe partea de productie si a altor factori interni”, a adaugat Manzonetto.

Parmalat detine o fabrica pentru productia Santal in comuna Tunari, langa Bucuresti, in care a investit pana in prezent peste 15 mil. euro. Unitatea de productie a fost inaugurata in 1996, la cinci ani dupa intrarea Parmalat pe piata locala cu sucurile Santal.

Producatorul italian activeaza pe piata romaneasca si cu laptele Parmalat, care aduce in prezent 2% din vanzarile anuale ale companiei. Comparativ cu 2006, ponderea s-a dublat datorita unei cresteri in volum de 87% a vanzarilor pe aceasta categorie.

„Strategia noastra pe piata lactatelor este pozitionarea pe segmente de nisa, precum laptele cu continut foarte scazut de lactoza pentru o digestie usoara”, mai spune Manzonetto.

Segmentul laptelui UHT este insa slab dezvoltat pe piata romaneasca, ceea ce face ca ponderea produselor lactate in vanzarile Parmalat Romania sa nu creasca spectaculos in urmatorii ani, completeaza managerul. De cealalta parte, sucurile Santal se pozitioneaza pe o piata estimata la cateva sute de milioane de euro si care poate inregistra o crestere de circa 40% in acest an fata de 2006.

Pe segmentul sucurilor de fructe, compania a lansat recent un produs Santal imbuteliat la cutii de 750 ml si avand un continut de fructe de 40%.

Pe piata romaneasca, Santal este liderul segmentului juice 100% si al treilea brand pe segmentul nectarurilor, dupa cota de piata valorica. Santal concureaza cu produse precum Tymbark (Maspex), Prigat (Pepsi Americas) sau Cappy (Coca-Cola HBC) pe piata locala a sucurilor de fructe necarbonatate, estimata in jurul a 500 mil. litri anual.

Grupul italian Parmalat detine in prezent doua companii pe piata locala, Parmalat Romania SA si un distribuitor mai mic, La Santamara SRL (Baia Mare). In acest an, grupul a preluat un pachet de 19,7% din actiunile Parmalat Romania de la Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), pentru 2,1 milioane de euro, majorandu-si astfel participatia la subsidiara romaneasca pana la 93,1%. Grupul Parmalat S.p.A, unul dintre cei mai mari producatori de produse alimentare la nivel mondial, este cotat la bursa de valori din Italia.

Sursa: Ziarul Financiar

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *