PE adopta o rezolutie ce reduce limita pentru emisiile de CO2 ale vehiculelor comerciale usoare noi

Uzinele Dacia au fost recertificate pentru protec?ia ?i calitatea mediului
PE adopta o rezolutie ce reduce limita pentru emisiile de CO2 ale vehiculelor comerciale usoare noi
PE adopta o rezolutie ce reduce limita pentru emisiile de CO2 ale vehiculelor comerciale usoare noi

Limita de emisii de CO2 pentru noile vehicule comerciale usoare comercializate in UE trebuie redusa pana in 2020 de la 203g/km in prezent la 147g/km, conform unei propuneri legislative aprobate de Parlamentul European marti, in cadrul sesiunii plenare de la Strasbourg. Textul, agreat deja informal cu Consiliul de Ministri, cere si introducerea unor metode de testare mai precise pentru emisiile de CO2.

‘Am ajuns la acest rezultat dupa negocieri dificile. Sunt multumit ca nu am capitulat in fata niciunei presiuni sa modificam tinta. Intrucat durabilitatea vehiculelor comerciale este mai mare decat a automobilelor, este firesc sa ne pastram tinta pe care ne-am fixat-o’, a spus eurodeputatul german Holger Krahmer, din grupul ALDE, al carui raport a fost adoptat cu 552 voturi pentru, 110 impotriva si 12 abtineri.

Tinta de 147g/km pana in 2020 priveste limita maxima pentru media emisiilor autorizate pentru o intreaga flota de modele realizate de fiecare producator de camionete cu o greutate de 2.610 tone fara incarcatura si 3,5 tone cu incarcatura, inregistrat in UE. Regula se va aplica producatorilor care realizeaza mai mult de 1.000 de vehicule pe an, conform intelegerii dintre PE si Consiliu.

In consecinta, producatorii vor fi obligati sa realizeze suficiente modele ecologice pentru a contrabalansa vehiculele mai grele sau mai poluante, pentru a obtine un echilibru de 147g/km pana in 2020, fiind in caz contrar pasibili de pedepse.

Pentru a-si atinge obiectivele, producatorii trebuie sa se bazeze pe un sistem de super-credite care ofera o pondere mai mare vehiculelor care emit mai putin de 50g/km de CO2. Acest sistem existent nu va mai fi reinnoit dupa expirarea sa in 2018, se mentioneaza in rezolutie.

Textul adoptat acopera lacunele protocolului actual privind testul de performanta in privinta mediului, pe care producatorii l-au folosit pentru a genera date de consum si emisie aproape imposibil de atins in conditii normale de exploatare a vehiculelor, se mentioneaza intr-un comunicat publicat pe site-ul PE.

Eurodeputatii vor sa inlocuiasca acest protocol cat de curand posibil cu noua Procedura internationala de testare a vehiculelor usoare (WLTP), definita de ONU. In cursul negocierilor, PE a obtinut un angajament din partea CE privind implementarea WLTP cu prima ocazie potrivita, mai precizeaza sursa citata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *