Un pneu ce reduce impactul ecologic, dar nu si siguranta. Fabricat in Romania. Scorpion Verde reduce consumul de carburant si zgomotul la rulare, reusind sa nu compromita insa performantele de maniabilitate si siguranta.formula verde

Influenta negativa cat mai redusa asupra consumului de carburant al automobilului, capacitate de franare cat mai buna pe suprafata acoperita cu apa si silentiozitate.

Toate aceste trei elemente vor deveni cele trei criterii oficiale dupa care vor fi clasificate anvelopele in Europa incepand cu 2012.

Rezistenta redusa

Cel mai important progres este de Scorpion Verde la nivelul rezistentei la rulare. Acesta este un parametru ce influenteaza in mod direct consumul de carburant, iar imbunatatirea lui se face prin ameliorarea caracteristicilor vasco-elastice ale materialului carcasei anvelopei.

Scorpion Verde are o rezistenta la rulare cu 20% mai mica decat aceea a unui pneu conventional prin utilizarea de cauciuc sintetic cu nanoparticule si fibre de aramida.

Materialele de inalta tehnologie au permis si reducerea masei anvelopei cu aproape 10% prcum si excluderea uleiurilor aromatice din procesul de productie. Acestea sunt componente deosebit de poluante ce interveneau pana in prezent in procesul de productie.

Economie de carburant

Prin optimizarea materialului Scorpion Verde conduce la consum si emisii de noxe mai mici cu 3,9% in regim de trafic urban, in timp ce in ciclu combinat se ating 3,4%. Datorita vitezelor mari, imbunatirea la nivel de sosea este mai mica, emisiile si noxele fiind diminuate cu doar 2,5%.

Toate valorile de mai sus sunt valabile pentru un SUV compact de tipul lui Audi Q5 sau Volvo XC60. De altfel, la prezentarea tehnica Pirelli a oferit un exemplu de calcul prin care un utilizator de Volvo XC60 poate econimisi pana la 179 de euro anual din bugetul de motorina doar datorita anvelopelor Scorpion Verde.

Liniste la rulare

Zgomotul la rulare este un alt domeniu in care Scorpion Verde ofera imbunatatiri substantiale. Pirelli a reusit sa diminueze cu 1 dB sunetul creeat de anvelope in contact cu asfaltul, astfel ca putem vorbi despre o diminuare cu 30% a nivelului sonor perceput de catre utilizator in exteriorul automobilului.

In interiorul masinii reducerea este si mai mare, deoarece acolo au influenta si materialele fonoabsorbante ale caroseriei masinii. Noi am ascultat „linistea” lui Scorpion Verde la volanul unui Audi Q5 pe un traseu de test de aproximativ 90 km in jurul orasului Taragona in Spania.

Siguranta pe asfalt ud

Aspectele ecologice ale anvelopelor vin in contradictie cu indicii de performanta ai acestora. Astfel aderenta in conditii de asfalt uscat dar mai ales umed presupun o rezistenta mare la rulare, iar un profil eficient in evacuarea apei din pata de contact atrage dupa sine zgomot mare la rulare.

Din acest motiv toti constructorii sunt foarte atenti ca imbunatatirile in zonele „verzi” sa nu afecteze nivelul de siguranta oferit de pneu. In cazul lui Scorpion Verde lucrurile sunt mai mult decat in regula, Pirelli reusind sa scurteze cu 5% distanta pana la oprire.

Scorpion Verde in cifre

41 litri de apa. Sunt expulzati de suprafata de rulare a pneului pe secunda la 90 km/h, cu o performanta la franare si aderenta crescuta in conditii de asfalt ud.

0% uleiuri aromatice. Sunt utilizate in compusi (substante derivate din petrol si considerate a fi potential daunatoare sanatatii umane).

-1 decibel. Este egal cu -30% zgomot perceput (identic cu eliminarea unei benzi pe o autostrada cu trei benzi).

Sursa: Adevarul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here