Pistele ilegale pentru biciclisti au fost desfiintate

    0
    61
    Pistele ilegale pentru biciclisti au fost desfiintate

    Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania (OPTAR) a anuntat si salutat, vineri, decizia Brigazii Rutiere a capitalei de a desfiinta opt piste de biciclete, care nu respectau conditiile legale de siguranta pentru pietoni si biciclisti.

    Dispozitiile de desfiintare au fost emise la inceputul acestei luni, masura Brigazii Rutiere reconfirmand, potrivit OPTAR, „ilegalitatea pistelor pentru biciclisti in Bucuresti. (…) Respectivele trasee fac parte dintre cele 29 receptionate de Administratia Strazilor pe 15 septembrie 2011. De mentionat este faptul ca, Administratia Strazilor a ascuns datele privind receptionarea respectivelor piste. Informatiile au fost furnizate la solicitarea Tribunalului, dupa 8 luni de la depunerea cererii. Exact in perioada receptiei celor 29 de trasee Brigada Rutiera constata ca si pistele receptionate in 2008 erau ilegale”, sustine OPTAR, intr-un comunicat de presa.

    Cele opt piste de biciclisti desfiintate de Politia Rutiera:
    • B-DUL IANCU DE HUNEDOARA/Piata Victoriei-Calea Dorobanti
    • SOS. STEFAN CEL MARE/Calea Dorobanti-P-ta Obor
    • CALEA 13 SEPTEMBRIE/Sos. Sebastian-Str. Izvor
    • B-DUL GHENCEA/Str. Brasov-Terminal Ghencea
    • B-DUL UNIRII/P-ta Unirii-P-ta Alba Iulia
    • B-DUL TUDOR VLADIMIRESCU/Calea 13 Septembrie-Calea Rahovei
    • SOS PLEVNEI/Sos. Orhideelor-Str. Berzei
    • SOS VIILOR/Str. Odoare-Calea Serban Voda

    Administratia Strazilor a fost sesizata sa demonteze indicatoarele care semnalizeaza traseele de biciclisti din cele 8 zone si sa monteze indicatoare care interzice accesul bicicletelor pe trotuar.

    Potrivit informatiilor obtinute de catre OPTAR de la Administratia Strazilor, in Bucuresti s-au realizat 11 trasee de biciclete dupa un contract incheiat in 2007 si pentru care s-au platit 4,7 milioane de lei si alte 28 de trasee dupa un contract incheiat in 2009, piste receptionate in septembrie 2011 si pentru care s-au platit 25 de milioane de lei.

    „Conform calculelor, pistele din Bucuresti au costat 150.000 de euro/km fiind cu mult mai scumpe decat un km de autostrada construita in Bulgaria. Si cu toate ca lucrarile la piste au fost de o mai mica amploare decat constructia unei autostrazi, acestea nu au fost finalizate niciodata. Astfel, prin plata unor lucrari neefectuate si prin receptia lucrarilor fara ca acestea sa fie conforme cu normele si avizele eliberate se poate vorbi de un prejudiciu considerabil in afacerea pistelor si semafoarelor pentru biciclisti”, sustine comunicatul OPTAR.

    Pe langa prejudiciile materiale in acest caz, OPTAR reclama si „considerabile prejudicii morale provocate cetatenilor orasului”.

    „Din 2008 oamenii reclama modul defectuos in care au fost realizate aceste piste. Cu toate ca s-au investit sume enorme, pistele nu au fost utilizabile (…). Iar lipsa de fermitate a institutiilor abilitate a permis ca pistele sa fie utilizate in conditiile in care ele nu respectau normele legale. In aceste conditii, intre pietoni, biciclisti si soferi au aparut tensiuni cauzate de prezenta unei infrastructuri care pune in pericol viata participantilor la trafic”, mai spune OPTAR.

    Inchiderea celor 8 trasee pentru biciclisti este un rezultat al proiectului derulat de OPTAR: „Adopta o pista periculoasa! Apoi… desfiinteaz-o!”. In 2012, dupa nici patru ani de la darea in folosinta a primelor piste de biciclete, o buna parte din ele au inceput sa fie desfiintate de catre Politia Rutiera pe motiv ca pun in pericol siguranta pietonilor si a biciclistilor. Acum, autoritatile in colaborare cu mai multe ONG-uri iau in calcul sa realizeze alte piste, noi, pe carosabil, cum sunt in majoritatea capitalelor europene.

    LĂSAȚI UN MESAJ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here