Retrospectiva 2008 – Anul magazinelor eco

Sectorul eco din Romania este in continuare foarte mic. Insa 2008 a adus o mica revolutie in domeniu, prin inmultirea magazinelor care comercializeaza alimente, cosmetice si chiar haine eco.
magazine eco
Din pacate, cea mai mare parte din produsele alimentare eco provine din import din cauza ca in Romania procesarea in domeniu este aproape inexistenta

La inceputul anului trecut existau doar doua magazine specializate cu produse ecologice – Bio-Markt din Timisoara si micuta cooperativa Biocoop din Sibiu – si alte cateva magazine din Capitala pe rafturile carora se gaseau si alimente eco – Naturalia, Ki-Life sau Delicateria.
La ora actuala, Capitala se mandreste cu sapte magazine specializate pe eco: Leacul, Pukka Food, Natura Food si Cobilitza si trei puncte de vanzare
Natural Paris. Daca la Natura Food se gasesc doar alimente si vinuri fara chimicale, Leacul, Pukka si Cobilitza ofera, pe langa mancare, si produse de ingrijire personala bio, iar cele trei magazine Natural Paris sunt specializate pe cosmetice. Si Clujul are, de la sfarsitul lui 2008, un magazin specializat eco – Cosul Verde.
Imbucurator este faptul ca alimente fara chimicale au ajuns si pe rafturile marilor retaileri: Mega Image, Sell Gros, Carrefour, Cora, Real, Nic, Auchan, Metro, Billa, G”Market, Kaufland sau Spar. In acelasi timp, in marile lanturi de farmacii au aparut sampoane, geluri de dus, suplimente alimentare sau unguente certificate bio.

ONLINE
Febra eco a cuprins si spatiul virtual, anul trecut magazinele online specializate in produse fara chimicale inmultindu-se ca ciupercile dupa ploaie. Printre acestea se numara www.rangali.ro, www.biomania.ro, www.bio-magazin.ro si www.superbio.ro. Tot in spatiul virtual a inmugurit, in 2008, si comertul cu textile din bumbac organic, printre pionieri numarandu-se www.elemental.ro, www.misenashop.ro si www.greencert.ro. O data cu cresterea ofertei a crescut si interesul consumatorilor autohtoni pentru produsele eco. „Vanzarile au fost de 4.000-7.000 de lei pe zi, insa am avut si varfuri de 10.000 de lei pe zi”, a declarat Dana Raileanu, administrator magazinul Leacul. „Cresterea a depasit asteptarile.
In sase luni de la lansare, am avut peste 500 de clienti online individuali, unii cumparand chiar si de 10 ori”, a anuntat si Monica Rosu, directorul magazinului virtual Rangali.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *