Afacere din pedalat: ce face un tanar cu o bicicleta cu remorca

Afacere din pedalat: ce face un tanar cu o bicicleta cu remorca
Afacere din pedalat: ce face un tanar cu o bicicleta cu remorca
Afacere din pedalat: ce face un tanar cu o bicicleta cu remorca

Cu ajutorul bicicletei adecvat accesorizate, mesajul campaniei se strecoara abil prin multime. Promovarea de pe doua roti, o metoda alternativa care imbina aspectele ecologice cu cele de business, exista de cativa ani si in Romania si este practicata in mai multe orase din tara.

Dincolo de anumite particularitati, proiectele existente pe piata le propun celor interesati o forma de promovare neconventionala, prietenoasa cu mediul.

Promobicicleta este unul dintre aceste proiecte. Dedicat protejarii mediului inconjurator, initiatorul sau, Andrei Breazu, a dorit sa-i dea o forma cat mai ecologica si practica. L-a ajutat in demersul sau experienta de aproape doi ani cu un proiect similar.

„In urma acelei experiente am decis ca doresc sa aduc pe piata un concept un pic mai diferit fata de restul, care sa imi poarte amprenta.

Astfel a luat nastere acest proiect, care este handmade si DIY (Do It Yourself). Toate echipamentele mele sunt construite din materiale reciclate si/sau reciclabile. Pe cat posibil le-am gandit sa fie modulare, astfel incat, in functie de necesitati, sa li se poata schimba intrebuintarea”, ne-a spus tanarul.

Implicat intr-o sumedenie de activitati, multe legate de protectia mediului, membru al unui proiect din domeniul reciclarii, a avut de-a lungul timpului mai multe joburi, mare parte dintre ele in domeniul IT. De 5-6 ani lucreaza in paralel si in domeniul wellness.

In privinta eficientei campaniilor sale pe bicicleta, acesta sustine ca echipamentele, cu denumiri specifice ca promobiciclete, promoremorci sau promorucsaci, atrag atentia mai mult decat metodele conventionale de promovare.

In plus, prin diversitatea lor, ofera acces la zone destul de diferite, in timp ce viteza redusa de deplasare asigura o mai mare eficienta in ceea ce priveste numarul de vizualizari, oferind si posibilitatea interactionarii cu publicul.

Cum se desfasoara o campanie

Cei interesati il contacteaza, impreuna discuta detaliile campaniei, sunt stabilite de comun acord variantele optime de promovare, precum si intreaga strategie de promovare.

Apoi se completeaza contractul, care este semnat de ambele parti, si se achita partial sau integral campania.

In general, campaniile se desfasoara cu un singur promoter. Insa, cand este nevoie, numarul persoanelor implicate poate fi extins. Pana acum a mai fost ajutat de prietenii apropiati si de alti cunoscuti.

Campaniile standard au durate cuprinse intre 3 si 6 ore pe zi. Pot fi derulate doar in weekend sau pe tot parcursul saptamanii. La cerere, Andrei Breazu poate oferi clientului un raport GPS privind derularea campaniei.

Printre zecile de campanii desfasurate, unele au fost pentru evenimente sportive, altele pentru evenimente urbane, altele pentru concerte. Au fost interesate si societati ca un studio foto, o cunoscuta marca de acadele, magazine cu produse bio, o universitate particulara etc.

Despre tarife si castiguri

Andrei Breazu ne-a explicat ca pretul de baza implica celelalte costuri necesare unei campanii: transport, taxe si impozite, plata promoterilor, logistica/organizare etc.

Desi tarifele se stabilesc in functie de detaliile campaniei, orientativ, pretul mediu pentru o campanie cu promorucsacii este de aproximativ 100-150 de euro pentru 5 zile a cate 3-4 ore pe zi. Pentru campanii mai complexe, de lunga durata, dar si pentru plata integrala in avans se aplica discount-uri.

La promobiciclete pretul este aproape dublu. Pretul printurilor este achitat separat de catre client la firmele de productie publicitara.

Tinand cont de faptul ca proiectul a fost lansat in luna februarie a acestui an, castigurile au fost pana acum destul de reduse. Oricum, ce a castigat a reinvestit in dezvoltarea proiectului.

„Telul meu nu este acela de a obtine castiguri, ci dezvoltarea proiectului pana la un nivel la care sa fie auto-sustenabil”, a precizat Andrei Breazu.

Bete-n roate

Pedalatul se impotmoleste uneori in birocratie, ca atunci cand a creat identitatea juridica sau cand trebuie sa obtina aprobari pentru promovare in diferite zone, ne-a mai spus acesta.

>

„O alta problema este mentalitatea unor persoane – clienti, dar nu numai, care au impresia ca daca este un proiect creat din materiale reciclate si daca presupune deplasarea cu bicicletele sau alte mijloace cu propulsie umana sau fara carburant, atunci inseamna ca este gratuit sau pe aproape.

Din nefericire, oricat de mult mi-as dori sa ofer acest serviciu gratuit, nu prea se poate, deoarece, fiind o afacere, implica o sumedenie de costuri mai putin evidente”, a adaugat Andrei Breazu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *