In ultimul timp, produsele ecologice au devenit un adevarat ambasador al produselor alimentare si al agriculturii romanesti peste hotare. Romania este in cautarea unui brand de tara pentru produsele sale si consider ca cel mai bun brand pe care il putem avea este in zona produselor organice, care s-au dezvoltat atat in ceea ce priveste calitatea, cat si marketingul, a declarat Daniel Constantin, viceprim-ministru, ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, la un eveniment de specialitate.
Eforturile producatorilor au fost dublate de sustinerea continua a Ministerului Agriculturii, care in ultimii doi ani a suplimentat fondurile alocate sectorului ecologic, a mai precizat Daniel Constantin. „Sprijinul in acest sector a crescut din 2010 pana in 2013, de la 3 milioane de euro la 7 milioane de euro. In 2014, valoarea fondurilor alocate de Uniunea Europeana pentru acest sector s-a redus la 4 milioane de euro.
Am facut un efort, la insistentele sectorului, si am reusit sa mai dam inca 10,6 milioane de lei pentru ca agricultura ecologica sa aiba acelasi sprijin din 2013”, a adaugat viceprim-ministrul Daniel Constantin.
Totodata, prin Programul National de Dezvoltare Rurala (PNDR) 2014-2020, MADR va sustine producatorii ecologici, mai ales ca pe piata interna se constata cresterea continua a cererii de alimente organice. „Toti cei care vor depune proiecte pe agricultura ecologica vor avea prioritate. Vom acorda punctaje suplimentare pentru fermierii care se orienteaza catre agricultura ecologica si integreaza productia, astfel incat sa ne atingem obiectivul ca produsele organice romanesti sa fie din ce in ce mai prezente pe rafturile marilor magazine, iar Romania sa exporte mai ales produse procesate, cu valoare adaugata mare”, a mai spus Daniel Constantin, viceprim-ministru, ministrul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
In prezent, exista peste 15.000 de operatori in agricultura ecologica, care exploateaza aproximativ 400.000 de hectare.