AMM: Autorii Master Planului General de Transport al Romaniei promoveaza proiecte cu impact negativ asupra mediului

    Undă verde pentru transportul ecologic în Craiova
     AMM: Autorii Master Planului General de Transport al Romaniei promoveaza proiecte cu impact negativ asupra mediului
    AMM: Autorii Master Planului General de Transport al Romaniei promoveaza proiecte cu impact negativ asupra mediului

    Master Planul General de Transport al Romaniei este un document ce promoveaza in special proiectele din domeniul de transport terestru cu impact negativ ridicat asupra mediului, tinand cont ca statisticile internationale arata faptul ca transportul rutier este de peste 35 ori mai poluant decat cel feroviar, sustin reprezentantii Forumului pentru Transport Electric – AMM.

    Potrivit acestora, autorii Master Planului promoveaza in contextul politicilor sustenabile accelerarea investitiilor in infrastructuri rutiere in detrimentul celor feroviare si navale. Astfel, in cadrul scenariilor pentru sustenabilitate economica si sustenabilitate economica si de mediu se afirma la capitolul „sustenabilitate” urmatoarele: „nu i s-a acordat punctaj in cadrul AMC dar se ia in considerare prin pre-alocarea fondurilor pe sectoare: in acest scenariu: 51% rutier, 44% feroviar, 5% naval, cai navigabile interioare, intermodal si aerian”. Exemplele pot continua privind modul in care prevederile Cartii Albe in Transporturi 2011 sunt rastalmacite pentru a justifica lipsa de interes pentru transportul prietenos cu mediul.

    „Desi Uniunea Europeana a emis in 2011 un document programatic numit Cartea Alba a Transporturilor prin care cere in mod explicit transferul modal al traficului de marfuri si persoane dinspre sectorul rutier, mult mai poluant, catre cele feroviar si naval, mult mai prietenoase cu mediul, Ministerul Transporturilor impreuna cu consultantul ce realizeaza documentatia pentru Master Plan utilizeaza in mod voit date eronate pentru a demonstra supraeficienta transportului rutier fata de celelalte doua moduri de transport terestru. Este inadmisibil modul in care sunt prevazute alocarile bugetare, care incalca si principiul elementar de 1 euro pentru rutier la 1 euro pentru feroviar. Observam ca nici macar insumate feroviarul si navalul nu urmeaza sa se bucure de aceeasi atentie din parte autoritatilor romane. Condamnarea la intoxicare si imbolnavire, coroborata cu cea la saracie si fuga investitorilor din tara sunt elementul marcant al Master Planului”, apreciaza Octavian Udriste, presedinte al Forumului pentru Transport Electric – AMM.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *