Array

Aradul redevine orasul bicicletelor!

Aradul redevine orasul bicicletelor!
Aradul redevine orasul bicicletelor!

Primaria Arad a semnat, azi, contractul de atribuire a lucrarilor pentru realizarea unei piste pentru biciclete pe faleza Raului Mures, care va lega, pe o distanta de 12,5 kilometri, cateva cartiere din oras, investitia fiind de 5,4 milioane de lei, sub estimarea initiala de 9,2 milioane lei. Primarul Gheorghe Falca anunta ca pista va face lagatura intre Micalaca, si Padurea Ceala, una dintre cele mai importante zone de agrement, trecand prin centrul orasului, prin zona Subcetate (unde se afla Strandul Neptun si Cetatea Aradului) si prin Faleza Sud. Un alt proiect al Primariei Arad prevede amenajarea de piste pe toate strazile importante din oras, fiind vorba de o lungime totala de 122,5 kilometri. Pentru acest proiect, municipalitatea a obtinut o finantare europeana de peste sase milioane de euro, prin Regio – Programul Operational Regional.

Dupa patru editii ale Marsului Biciclistilor, dupa ce mii de aradeni au iesit in strada sa ceara pistele – ca o conditie a unui trafic mai sigur si mai putin poluat in Arad – iata ca lucrurile s-au miscat, in sfarsit, intr-o directie buna. Aradul este pe cale sa redevina orasul biciclistilor, asa cum a fost cu aproape jumatate de secol in urma, cand marilor intreprinderi le era arondata cate o parcare de biciclete, aglomerata pana la refuz, iar in curtea blocurilor se amenajasera rastele acoperite, inchise, un soi de garaje-velo. Sigur, se poate argumenta ca vremurile erau diferite de cele de acum, ca nu exista combustibil la discretie si circulatia masinilor era limitata. Dar au fost vremuri mai rele, din punct de vedere al traficului urban?

Pistele pentru biciclete sunt o sansa pentru plamanii Aradului. Orasul nu va mai fi in aceeasi masura gatuit de noxe si nici circulatia nu se va mai strangula in nodurile rutiere esentiale, la Podgoria, la Prefectura, pe Bulevard, la intersectia strazilor Crisan si Revolutiei. Orasul are nevoie de aceste piste, pentru a oferi o alternativa la circulatia auto si pentru a reduce poluarea excesiva de pe strazile centrale! Aradenii, la randul lor, vor redobandi un mijloc de transport gratuit (exceptand, evident, investitia initiala), rapid si sigur.

Cu cativa ani in urma, la Salzburg, am vazut bancheri mergand la serviciu cu bicicleta, imbracati la costum si cu gentile diplomat in fata lor, in cosul de pe ghidon. Am vazut mame si tati ducandu-si copiii in remorcute tractate de biciclete (am vazut pe cineva si la Arad, in preajma Liceului de Arta, si am fost sincer mirat de curajul teribil al acelui parinte). Ce vreau sa scot in evidenta prin asta este ca mijlocul acesta de transport nu este apanajul unei clase modeste, a unor oameni lipsiti de resurse, nu este rezervat exclusiv tinerilor, ci este instrumentul de locomotie al celor responsabili si pragmatici care calculeaza si cheltuielile inutile si timpul pierdut degeaba in traficul aglomerat.

Dupa patru ani de marsuri de protest ale biciclistilor, la care primaria nu a subscris niciodata si a facut tot posibilul pentru limitarea traseului si a impactului evenimentului, anul acesta putem organiza impreuna cu autoritatile un mars al satisfactiei, al bucuriei, al sperantei implinite. Asta, desigur, cu conditia ca lucrarile sa fie serioase, de buna calitate si realizate la termen. Pistele acestea de biciclete vor reprezenta cel mai mare castig post-revolutionar pentru traficul aradean si vor aduce in orasul nostru un aspect de normalitate si civilizatie in circulatia rutiera! Este un mare success si pentru administratia locala, si pentru comunitatea aradeana! O bila alba tuturor – primariei, pentru ca implineste un vis vechi si frumos al aradenilor; cetatenilor – pentru ca au avut taria si consecventa sa ceara suficient de vocal si de insistent, pana li s-a rezolvat problema!

Articole similare

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,700FaniÎmi place
85CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Peste 350 de tineri activiști din 150 de țări vor participa la un eveniment climatic online

Tineri activiști din întreaga lume vor lua parte la o discuție virtuală privind schimbările climatice, în cadrul căreia își vor prezenta viziunea...

Proiectul de hotărâre privind sistemul garanție-returnare, lansat în dezbatere publică

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor a lansat ieri în procedură de consultare publică proiectul de Hotărâre de Guvern privind sistemul garanție-returnare. În...

Marile proiecte de infrastructură, pericol major pentru păduri

Țintele climatice ar putea ajunge imposibil de atins, din cauza proiectelor ample de drumuri, energie și minerit care trec prin inima puținelor...

17 environmental NGOs launch a Position Paper regarding the implementation of the DRS for beverage packaging in Romania

Zero Waste România, together with 16 other organizations from Romania and Europe - Reloop Platform, Zero Waste Europe, European Environmental Bureau, Bankwatch...

Cum poate deveni România o referință pentru sud-estul Europei în privința implementării sistemului garanție-returnare

17 organizații din România și Europa au lansat astăzi un document de poziție în 12 puncte, conținând elementele cheie pentru implementarea în...