Berlinul renunta la biocarburanti

Mitul combustibililor verzi a fost daramat sub presiunea ecologistilor germani.

Germania a abandonat ideea de a folosi biocombustibili. Aceasta hotarare este o lovitura dura pentru politicile germane de mediu, care prezentau carburantii „verzi” ca fiind o solutie-miracol in razboiul dus impotriva incalzirii globale. Anuntul a fost insa bine primit de posesorii celor peste trei milioane de vehicule care nu se puteau adapta amestecului de etanol produs din plante si benzina obisnuita, impus, pana mai ieri, de Berlin.

Ministrul mediului, Sigmar Gabriel, se afla si el intr-o situatie destul de dificila, pentru ca folosirea masiva a carburantilor verzi reprezenta unul dintre pilonii politicii sale de mediu. Cotitura pe care va fi obligat sa o faca in discursul sau de-acum inainte nu este deloc usoara. Germania era recunoscuta, pana in urma cu cateva zile, ca facand parte dintre tarile europene hotarate sa adopte masiv biocarburantii, iar decizia de ieri da aceste planuri peste cap. Federatia germana a importatorilor de masini a fost cea care a determinat respingerea biocombustibililor.

Ei au prezentat dovezi conform carora 3,3 milioane de masini sunt incapabile sa-si adapteze motoarele la biocarburanti. Ministrul mediului anuntase anterior ca, daca se va constata ca numarul autovehiculelor ce nu pot sa se adapteze biocombustibililor va depasi un milion, atunci va abandona proiectul E10, menit sa reduca emisiile de carbon.

Biocombustibilii scumpesc maioneza

Proiectul, intitulat E10, prevedea o crestere de la 5% la 10%, pana in 2009, a proportiei de etanol in benzina obisnuita si era menit sa reduca semnificativ emisiile de CO2. El a fost solutia-miracol a politicii de mediu germane, care insa a devenit incomoda pentru un numar tot mai mare de automobilisti. In plus, amestecul asa-zis ecologic s-a dovedit a fi mai coroziv decat carburantii clasici si risca sa uzeze prematur anumite piese.

Proiectul E10 n-a fost nicio clipa pe placul ecologistilor, care l-au atacat continuu, sustinand ca un consum masiv de biocarburanti presupune culturi intensive de rapita si soia, ceea ce reduce numarul terenurilor destinate agriculturii traditionale si duce, inevitabil, la cresterea pretului produselor pe baza de ulei vegetal, inclusiv al maionezei! Abandonarea proiectului E10 afecteaza politica de mediu a guvernului german, deoarece ambitia nemtilor de a se situa pe primul loc in Uniunea Europeana, la reducerea emisiilor poluante, avea ca argument tocmai biocarburantii.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *