Noua politică UE pentru biocarburanți anulează emisii de 320 de milioane de tone de CO2

Noua politica UE pentru biocarburanti anuleaza emisii de 320 de milioane de tone de CO2

Parlamentul European a votatpentru oprirea sustinerii neconditionate a biocarburantilor din culturile terestre (culturi de plante sau arbori folosite pentru obtinerea de biocombustibili), ca alternativa pentru reducerea emisiilor din transport. Astfel, doar 7% din biocarburantii utilizati in Uniunea Europeana vor proveni din culturi terestre. Votul a marcat sfarsitul reformeiacestor politici daunatoare si va determina o apreciere…

Citește mai departe

Agricultura ecologica inregistreaza o crestere de popularitate in randul fermierilor

2014 a fost un an bun pentru agricultura ecologica. Acest tip bogat de agricultura care protejeaza si sustine diversitatea vietii pe Pamant se bucura de tot de mai multa popularitate pe masura ce fermierii se straduiesc sa se adapteze la schimbarile climatice si la modelul intensiv si invechit de agricultura, bazat pe chimicale – incluzand…

Citește mai departe

Agricultura ecologica – solutia pentru stoparea foametei globale

Daca in agricultura ecologica s-ar investi la fel de mult precum se investeste in cea conventionala, ar putea sa se obtina rezultate asemanatoare cu cele din agricultura conventionala. Diferenta de randament in cazul cerealelor organice, cum este de exemplu faina, este mai mare acolo unde s-au concentrat investitiile in agricultura conventionala. Imaginati-va potentionalul pentru culturile…

Citește mai departe

Romania preia Presedintia grupului statelor UE care sustin domeniul nuclear.

In cadrul Consiliului TTE, sectiunea energie, de vineri, de la Luxemburg, statele membre au ajuns la un acord politic cu privire la asanumita Directiva ILUC (indirect land-use change – schimbarea indirecta a utilizarii terenurilor), care va modifica directiva referitoare la calitateacombustibilor si pe cea referitoare la energia din surse regenerabile, avand scopul de a minimiza…

Citește mai departe
Pilo?ii ?i personalul de la bordul avioanelor sunt de dou? ori mai expu?i riscului de a dezvolta cancer de piele decât restul popula?iei, potrivit analizei rezultatelor a 19 studii efectuate pe mai bine de 266.000 de persoane, transmite AFP. Acest fenomen este pus pe seama expunerii mai mari la razele ultraviolete ale soarelui, care trec prin hublourile sau prin geamul de la cabina avionului care zboar? la mare altitudine. La 9.000 de metri, altitudinea la care zboar? majoritatea avioanelor comerciale, intensitatea razelor ultraviolete — a c?ror ac?iune cancerigen? este cunoscut? — este de dou? ori mai mare decât la sol, relev? cercet?torii. Aceste niveluri pot fi ?i mai ridicate atunci când avioanele se deplaseaz? deasupra stratului de nori care pot, asemeni unei oglinzi, reflecta pân? la 85% din razele ultraviolete. Publicate în Journal of the American Medical Association (JAMA), Dermatology, studiul 'are implica?ii importante pentru medicina muncii ?i pentru protec?ia acestei categorii profesionale', a afirmat principalul autor al cercet?rii, Martina Sanlorenzo, de la Universitatea California din San Francisco.

Cum facem avioanele sa mearga cu lemne? Inventia ne-ar putea ajuta sa scapam de dependenta de petrol

Cererea mare de combustibil impune depasirea fazei actuale, in care folosim biocarburanti precum etanolul din porumb sau bio-dieselul obtinut din plante oleaginoase. Specialistii incearca sa rezolve situatia dezvoltand biocombustibili mai avansati, din materii prime precum biomasa lignocelulozica, inclusiv pentru utilizarea in aviatie, unde cererea este tot mai mare. Oameni de stiinta de la mai multe…

Citește mai departe
În etapa a doua a Proiectului Energie şi Biomasă urmează a fi instalate din fonduri europene 80 de centrale termice pe bioenergie în instituţii publice

Deseurile si reziduurile pot deveni o resursa-cheie pentru transportul european

Europa detine un potential insemnat, dar neexploatat, de resurse pentru convertirea deseurilor si reziduurilor din agricultura si din exploatari forestiere in biocarburanti avansati, se arata intr-un studiu lansat acum doua zile la Bruxelles. Acest lucru poate deveni cu adevarat viabil numai daca UE stabileste un cadru sustenabil si tinte de decarbonizare ambitioase pentru carburantii din…

Citește mai departe
România poate contribui la o produc?ie sustenabil? de biocombustibili în UE

Coalitia pentru Mediu: Romania poate contribui la o productie sustenabila de biocombustibili in UE

Coalitia pentru Mediu din Romania (CMR) a lansat astazi o scrisoare deschisa prin care isi exprima ingrijorarea fata de discutiile ce au loc la nivelul Consiliului UE pe tema biocarburantilor si emisiilor provenite din schimbarea indirecta a utilizarii terenurilor (ILUC). Cele 70 de organizatii neguvernamentale membre ale CMR solicita ministrilor Energiei, Mediului, Agriculturii si Transporturilor…

Citește mai departe

Europenii ar putea folosi, in curand, biocarburanti sustenabili

Europenii ar putea folosi in curand biocarburanti sustenabili, dupa ce Comisia de Mediu a Parlamentului European (PE) a votat pentru contabilizarea integrala a emisiilor indirecte (ILUC) ale biocarburantilor. Acestia sunt luati in calcul pentru atingerea tintelor asumate de Uniunea Europeana in ceea ce priveste reducerea emisiilor si utilizarea energiei din surse regenerabile in transporturi, insa…

Citește mai departe

Comisia de mediu a Parlamentului European a votat pentru o politica sustenabila in domeniul biocarburantilor

Europenii ar putea folosi in curand biocarburansi sustenabili, dupa ce Comisia de Mediu a Parlamentului European (PE) a votat pentru contabilizarea integrala a emisiilor indirecte (ILUC) ale biocarburantilor. Acestia sunt luati in calcul pentru atingerea tintelor asumate de Uniunea Europeana in ceea ce priveste reducerea emisiilor si utilizarea energiei din surse regenerabile in transporturi ,…

Citește mai departe
România poate contribui la o produc?ie sustenabil? de biocombustibili în UE

Europa poate inlocui in mod eficient carburantii fosili utilizati in transporturi cu carburanti din surse regenerabile

Europa poate inlocui in mod eficient carburantii fosili utilizati in transporturi cu carburanti din surse regenerabile, fara a recurge la biocombustibilii care afecteaza mediul, afirma un raport realizat de institutul olandez de cercetare CE Delft[1], la cererea unor organizatii de mediu. Raportul „Alternative sustenabile pentru biocarburantii utilizati in Uniunea Europeana, proveniti din plante cultivate” exploreaza…

Citește mai departe
România poate contribui la o produc?ie sustenabil? de biocombustibili în UE

Studiu: Europa foloseste biocombustibili care afecteaza mediul, desi exista alternative mai bune

Europa poate inlocui in mod eficient carburantii fosili utilizati in transporturi cu carburanti din surse regenerabile, fara a recurge la biocombustibilii care afecteaza mediul, afirma un raport realizat de institutul olandez de cercetare CE Delft1, la cererea unor organizatii de mediu. Raportul „Alternative sustenabile pentru biocarburantii utilizati in Uniunea Europeana, proveniti din plante cultivate” exploreaza…

Citește mai departe

Baia Mare: Plan de actiune pentru schimbari climatice si pentru observarea gazelor cu efect de sera, prezentat la Praga

In perioada 15-16 noiembrie a avut loc la Praga intalnirea comitetului de coordonare, o vizita de studiu si intalnirea interna pe tema guvernarii in cadrul proiectului “CLIMACT Regions” implementat prin Programul INTERREG IV C. In cadrul intalnirii comitetului de coordonare au fost abordate teme legate de prelungirea perioadei de implementare a proiectului pana in martie…

Citește mai departe

Uniunea Europeana vrea biocarburanti „de generatia a II-a” din paie, alge si alte deseuri

Furnizorii de carburanti vor trebui sa obtina mai mult din componentele bio, din paie, alge si alte deseuri si mai putin de pe terenuri cu culturi agricole alimentare, sau dupa defrisarea padurilor. Performanta biocarburantilor de a proteja mediul se va masura si in functie de origine, astfel incat sa se descurajeze conversia terenurilor agricole si…

Citește mai departe

Avioanele viitorului vor fi alimentate cu combustibil extras din paie si rumegus

Cercetatorii francezi sustin ca in urmatorii ani avioanele de pasageri ar putea fi alimentate cu combustibil extras din paie si rumegus, o alternativa mai ecologica decat kerosenul, scrie Thomson Reuters, citat de zf.ro. Proiectul „ProBio 3” demarat in luna iulie este cofinantat de catre guvernul francez si are ca scop prelucrarea resturilor agricole si forestiere…

Citește mai departe
Oportunitatea afacerii cu alge - comercializare si provocari

Biocarburantul din microalge pare sa fie biocarburantul viitorului

Biocarburantul din microalge pare sa fie biocarburantul viitorului. Datorita dezvoltarii de noi tehnologii de producere a unui biocarburant din microalge si cu ajutorul unor investitii importante, aceasta alternativa la petrol isi va dovedi intregul potential, sustin expertii americani intr-un studiu publicat de Ministerul Energiei, informeaza Maxisciences. Potrivit studiului, peste cativa ani, biocarburantul din microalge ar…

Citește mai departe

Emisiile de gaze cu efect de sera ale biocarburantilor obtinuti din ulei de palmier, soia sau rapita, pot fi mai mari decat cele ale carburantilor fosili

Emisiile de gaze cu efect de sera ale biocarburantilor obtinuti din ulei de palmier, soia sau rapita, pot fi mai mari decat cele ale carburantilor fosili, atunci cand se iau in considerare efectele Indirecte ale Schimbarii Destinatiei Terenurilor (Indirect Land Use Change – ILUC), afirma un studiu al Uniunii Europene, ale carui date s-au ’scurs’…

Citește mai departe
Adevarul despre consumul de soia

Noii carburanti: trestia de zahar si soia

Dupa o evaluare amanuntita, Comisia Europeana a aprobat sapte scheme aplicabile direct in cele 27 de state membre care au ca scop verificarea durabilitatii biocarburantilor, potrivit unui comunicat al CE. Astfel, sunt avute in vedere anumite criterii pentru a impiedica schimbarea destinatiei zonelor cu stocuri mari de carbon si cu o biodiversitate bogata in scopul…

Citește mai departe

Plantele necomestibile si rumegusul devin combustibil pentru aeronave

Biocarburantii obtinuti din plante necomestibile si deseuri organice alimenteaza cu succes aeronavele, dupa ce companiile de transport aerian au obtinut acordul final din partea unei agentii americane de standardizare privind alimentarea aeronavelor, potrivit Bloomberg. Acest lucru nu inseamna eliminarea kerosenului, numai ca decizia publicata de ASTN International din SUA permite transportatorilor aviatici sa utilizeze combustibili…

Citește mai departe

Strategia UE pentru biocombustibili dauneaza mediului

Planurile statelor comunitare de atingere a tinei UE privind utilizarea biocarburantilor vor creste emisiile cu efect de sera pentru ca vor duce la extinderea exploatarilor agricole. Solutia: noua generatie de biocarburanti extrasi din deseurile agroindustriale. Potrivit studiului publicat de Institutul European pentru Politici de Mediu (IEEP), un centru de reflectie si cercetare independent, strategia Uniunii…

Citește mai departe

Gunther Oettinger: „Biocarburantii obtinuti din ulei de palmier pot satisface criteriile de durabilitate”

Comisia Europeana incearca sa determine regulile care definesc caracterul „durabil” al biocarburantilor. Miza este respectarea mediului: pana in 2020 Europa vrea ca 20% din consumul de energie sa se faca din surse regenerabile. In ceea ce priveste solul alocat culturilor de plante pentru biocarburanti, documentul ce urmeaza a fi redactat estimeaza ca padurile si plantatiile…

Citește mai departe

Preturile la alimente, majorate din cauza biocombustibililor

Potrivit unui raport secret al Bancii Mondiale, biocarburantii au determinat cresterea preturilor la produsele alimentare la nivel mondial cu pana la 75%. Raportul respinge ideea conform careia seceta din Australia si cresterea cererii din India si China ar fi cauzat cresterile costurilor produselor alimentare. „Liderii politici tind sa ignore dovezile puternice care arata ca biocarburantii…

Citește mai departe

Carburantii pe baza de alge vor inlocui petrolul

Din cauza pretului ridicat la petrol, companiile industriale americane au inceput sa se orienteze spre alge, desi va fi nevoie de mai multi ani pentru ca biocarburantul „albastru” sa ajunga in rezervoarele automobilelor. Compania Dow Chemical s-a asociat cu Algenol Biofuels si, alaturi de gigantul petrolier ExxonMobil, care a participat financiar, au facut investitii in…

Citește mai departe

Romania ar putea acoperi 8% din necesarul european de biocombustibili

Romania ar putea acoperi pana la 8% din necesarul european de biocombustibili, insa este nevoie de promovarea unor tehnologii de producere si utilizare a biocombustibililor la nivel de ferma, in sistem descentralizat, potrivit unui studiu al Institutului European din Romania. „Romania isi poate acoperi, din resurse interne, cantitatea de biocarburanti recomandata de Directiva europeana pentru…

Citește mai departe

Biodieselul – o afacere nerentabila in Romania

Unii dintre producatorii romani de biocombustibil se gandesc sa renunte, in curand, la afacerile lor. Lipsa unui program coerent de promovare a biocarburantilor ii va determina pe unii producatori autohtoni sa-si abandoneze afacerile cu biodiesel. Producatorii romani se plang ca afacerile cu biocarburanti se dovedesc nerentabile in Romania. Acestia spun ca petrolistii prefera sa importe…

Citește mai departe

Doua noi fabrici de bioetanol, in judetele Ialomita si Teleorman

Unitatile pentru producerea bioetanolului vor fi deschise in acest an. Alte trei proiecte similare vor fi dezvoltate in judetele Botosani, Giurgiu si Olt. Companiile care investesc in fabricile din Ialomita si Teleorman sunt SC Amochim SA, respectiv Fabrica Bioetanol Interagro, potrivit sefului Directiei Generale Politici Agricole din Ministerul Agriculturii, Teodor Mihalcea, citat de Agerpres. Celelalte…

Citește mai departe

Biocombustibilii, pusi din nou la zid

Reprezentantii Grupului interguvernamental de experti in evolutia climatului din cadrul ONU (GIEC) adauga un element nou pe lista dezavantajelor pe care le prezinta producerea de biocarburanti, vazuta drept una dintre solutiile pentru combaterea schimbarilor climatice, scrie AFP, citata de Mediafax. Astfel, la sfarsitul saptamanii trecute, specialistii GIEC au explicat ca productia de biocombustibil se face…

Citește mai departe

Incalzirea globala – Europa lupta pentru clima

Raportul final al Comisiei pentru schimbari climatice a fost adoptat ieri de Parlamentului European cu o larga majoritate. Documentul ofera recomandari pentru viitoarea politica integrata a protectiei mediului, subliniind importanta obiectivului de mentinere a cresterii temperaturii medii globale cu 2°C. In acelasi timp, raportul elaborat de eurodeputatul Karl-Heinz Florenz solicita reducerea emisiilor de gaze cu…

Citește mai departe

Biocombustibilii, mai periculosi decat petrolul

Un nou studiu privind efectele biocarburantilor produsi din cereale arata ca acest tip de combustibil este mult mai periculos pentru sanatatea oamenilor decat carburantii conventionali, scrie cotidianul britanic „The Guardian”. Din cauza substantelor cu care sunt tratate cerealele utilizate ca materie prima pentru biocombustibili, acestia pot determina boli cardiace, respiratorii sau chiar deces prematur. „Acestea…

Citește mai departe

Taxe pe biodiesel

Multe dintre fabricile producatoare de biocarburanti din Germania se vor inchide anul acesta din cauza taxelor prea mari. Guvernul celei mai mari tari producatoare de biocombustibil din Europa a marit taxele pentru carburantii „verzi”, fapt pentru care cererea a scazut ingrijorator.

Citește mai departe

Cai-putere hraniti cu ulei prajit

Francezii sunt hotarati sa includa pe lista biocarburantilor autorizati uleiul din tigaie, sustinand ca protejeaza, astfel, mediul inconjurator Resturile de uleiuri alimentare, decantate si filtrate, sunt folosite pe post de carburant pentru motoarele Diesel. Intr-un orasel aflat la sud de Lyon, Georges Martinez si-a deschis un atelier, in care, de cinci ani, aduna in butoaie…

Citește mai departe