Avioanele viitorului vor fi alimentate cu combustibil extras din paie si rumegus

Avioanele viitorului vor fi alimentate cu combustibil extras din paie si rumegus

Cercetatorii francezi sustin ca in urmatorii ani avioanele de pasageri ar putea fi alimentate cu combustibil extras din paie si rumegus, o alternativa mai ecologica decat kerosenul, scrie Thomson Reuters, citat de zf.ro.

Proiectul „ProBio 3” demarat in luna iulie este cofinantat de catre guvernul francez si are ca scop prelucrarea resturilor agricole si forestiere pentru a dezvolta un nou tip de biocombustibil, care ar putea fi folosit in proportie de 50% in combinatie cu kerosenul.

„In viitor, avioanele vor zbura folosind deseuri din agricultura si din industria forestiera”, a spus Carole Molina-Jouve, profesor de la Institutul National din Toulouse de Stiinte Aplicate si coordonatoare a proiectului ProBio3.

„Stim deja cum sa instalam o linie de productie restransa dar trebuie sa ne orientam spre una industriala. Trebuie sa transpunem ceea ce am realizat in laboratoare in mediul extern, cautand in acelasi timp sa imbunatatim profitabilitatea si eficienta”, a declarat Molina-Jouve.

Orientarea catre utilizarea resturilor din agricultura si din prelucrarea lemnului ca sursa de combustibil este ultima noutate dintr-o serie de incercari pentru a reduce costurile de alimentare si a poluarii. Pana acum, cele mai multe tentative au fost bazate pe produsele agricole, lucru ingrijorator in conditiile in care seceta a redus rezervele de cereale.

Producatorul european de avioane Airbus, unul dintre sustinatorii programului, este de parere ca rumegusul si resturile agricole ar putea constitui o sursa alternativa de carburant in viitor.

Bugetul programului ProBio3 pe opt ani este de 24,6 milioane de euro. Programul urmareste crearea unei linii profitabile de productie pentru uleiurile hidroprocesate, un tip de biocombustibil certificat de catre standardele internationale ca fiind compatibil pentru avioane, in combinatie cu kerosenul.

Proiectul european „ProBio3” face parte din strategia UE de a ajunge la o productie anuala de 2 milioane de tone de biocarburanti pentru avioane pana in 2020. Europa consuma in jur de 50 de milioane de tone de kerosen anual.

Avionul companiei olandeze KLM, un Boeing 737-800, este primul avion din lume care a efectuat un zbor de pasageri intre Amsterdam si Paris alimentat cu biokerosen, in iulie 2011, cu 171 de persoane la bord. Combustibilul folosit a obtinut din ulei alimentar amestecat cu carburantul traditional, Jet-A.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *