Boeriu cere includerea timbrului de mediu in accizele combustibililor, la nivelul de 1 ban pe litru

Boeriu cere includerea timbrului de mediu in accizele combustibililor, la nivelul de 1 ban pe litru
Boeriu cere includerea timbrului de mediu in accizele combustibililor, la nivelul de 1 ban pe litru

„Nu cunosc in istoria recenta a taxelor si impozitelor din Romania vreo alta taxa mai controversata, modificata si contestata decat actualul timbru de mediu, fost taxa de prima inmatriculare, fost taxa de poluare”, a declarat intr-o conferinta de presa senatorul PNL Bihor Valeriu Boeriu.

„Sistemul actual nu este echitabil, indiferent de variantele propuse de guvernele Romaniei, iar actuala forma, timbrul de mediu, este socotita un melanj nefericit intre o taxa pentru poluare si o taxa de inmatriculare”, a afirmat Boeriu.

El a sustinut ca, „dat fiind principiul conform caruia poluarea pe care o produce un autovehicul este direct proportionala cu kilometrii parcursi”, considera ca acest criteriu trebuie luat in calcul la stabilirea unui cost pe care sa-l suporte soferii. „Circuli mai mult, platesti mai mult. Or, acest lucru este evidentiat de consumul de combustibil. Ca atare, partea ce tine de taxa de inmatriculare ar trebui desfiintata cu totul, iar cea care tine de taxa de poluare ar trebui sa se regaseasca in pretul combustibilului, asa cum se practica si in alte state europene”, a spus Boeriu.

„Este evident ca nu este corecta formula de acum, cand eu, cu un motor Euro IV, cu care fac 40.000 de kilometri pe an, platesc mai putin decat vecinul cu un motor Euro III, care merge doar o data pe luna pana la mall”, a adaugat el.

In contrapartida la actualele norme legale in vigoare, senatorul PNL Bihor a anuntat ca saptamana viitoare va depune la Parlament un proiect de lege ce vizeaza includerea taxei de poluare in acciza combustibililor, la un nivel „decent”, de un ban pe litru.

„La un ban pe litrul de benzina sau motorina, fiecare cetatean ar putea plati poluarea in functie de kilometrii parcursi, nu de masina pe care o are si cu care poate circula mai mult, mai putin sau deloc”, a afirmat Valeriu Boeriu.

„La un rulaj mediu de 15.000 de kilometri pe an, cu un consum de 8 litri de combustibil la 100 de kilometri, am socotit ca un cetatean ar plati in plus, fata de actualul pret al combustibilului, 12 lei pe an, ceea ce este mult mai putin decat cateva mii de euro pe care trebuie sa-i plateasca doar unii. Calculele, aproximative, pe care le-am facut, arata ca s-ar strange, la 7 milioane de soferi, 72 milioane lei, ceea ce, impartit la numarul de judete, ar insemna 1,8 milioane lei care sa fie cheltuiti in fiecare judet numai pentru impaduriri, pentru ca eu voi propune prin proiectul de lege ca banii sa mearga doar la impaduriri, tocmai pentru a atenua efectele poluarii produse de autovehicule”, a spus senatorul liberal.

El a criticat si faptul ca „in actuala formula”, a timbrului de mediu, „nu se stie cati bani urmeaza sa fie incasati”, dar ca in baza formulei propuse de el ar exista o „echitate” si o „predictibilitate” in ce priveste fondurile incasate.

In fine, a incheiat Boeriu, „preturile combustibililor s-ar majora doar cu 0,16%, ceea ce este decent, nu impovarator” si poate fi suportat de orice sofer.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *