Bucurestiul ar putea reduce impozitele la masini noi, ca masura anti-zomot

Principala sursa de zgomot este traficul, bulevardul Magheru fiind cel mai afectat de galagie

Pana in 2012, Bucurestiul ar putea deveni un oras mult mai linistit. Normele europene obliga autoritatile romane ca in patru ani sa reduca nivelul de zgomot din oras cu 25 la suta fata de valorile din prezent. Conform unui proiect de ordonata de urgenta facut de Ministerul Mediului, care transpune directivele europene in domeniu, in acest moment limita maxima de zgomot pe strazi este de 70 de decibeli pe timp de zi, iar pe timp de noapte de 60 de decibeli. Chiar si asa, specialistii din cadrul Primariei Capitalei spun ca, in acest moment, pe circa 40 de strazi aceasta limita este cu mult depasita.

Lista arterelor poluate fonic

„Bulevardul Magheru este cel mai „zgomotos” bulevard din Capitala. Per total, media este de 72,87 de decibeli, iar uneori valorile maxime depasesc 80 de decibeli, deoarece in anumite momente ale zilei traficul este de 3.000 de masini pe ora. Pe locul doi se afla bulevardul Regina Elisabeta, care se afla cam in aceeasi situatie. Pe lista celor mai zgomotoase strazi se mai afla bd. Nicolae Balcescu, Dimitrie Cantemir, Drumul Taberei, Soseaua Pantelimon, Soseaua Colentina si Soseaua Mihai Bravu”, ne-a declarat Sorin Nastase, seful serviciului de Monitorizarea zgomotului din cadrul Primariei Capitalei. La cealalta extrema, cele mai linistite zone din Capitala, unde nivelul de zgomot nu depaseste 50 de decibeli, sunt cartierele de blocuri si de locuinte care se afla cu mult in spatele marilor bulevarde.

Pana in 2012 insa, aceste standarde, care nici acum nu sunt respectate, vor trebui coborate cu inca 10 decibeli. „Pana in 2012 va trebui sa coboram nivelul de zgomot pe timp de zi de la 70 la 65 de decibeli, iar pe timp de noapte de la 60 la 50 de decibeli. In zonele industriale, nivelul de zgomot va trebui redus de la 65 la 60 de decibeli, iar pe timp de noapte de la 55 la 50 de decibeli. O reducere de 10 decibeli nu este insa o reducere nesemnificativa, asa cum pare, spune Nastase. Acesta ne-a declarat ca, in cazul in care nu vom respecta aceste standarde, riscam sa fim atentionati de Uniunea Europeana si chiar sa primim sanctiuni.

Vanatoare de soferi care claxoneaza

Pentru a respecta normativele europene, Primaria Municipiului Bucuresti a facut o strategie anti-zgomot. „Fiindca aproximativ 1.600.000 de persoane din cei circa doua milioane de locuitori ai Bucurestiului sunt afectati de zgomotul produs de trafic, principalele masuri le vom lua in aceasta directie”, ne-a declarat Nastase. „Pe cele circa 40 de strazi care acum au probleme din punct de vedere al zgomotului, noi propunem sa se puna un asfalt special care sa absoarba zgomotul, iar pe celelalte bulevarde un asfalt de buna calitate si sa se reabiliteze liniile de tramvai care sunt vechi. De asemenea, dorim sa-i incurajam pe bucuresteni sa cumpere doar masini noi care respecta clar niste standarde inalte in ceea ce priveste poluarea fonica.

Una dintre aceste masuri este programul Rabla, iar o alta solutie ar fi micsorarea impozitelor si taxelor la autovehiculele noi. O alta solutie ar fi educarea soferilor prin niste cursuri, astfel incat sa nu mai faca viraje bruste sau sa claxoneze in trafic. La acest capitol, propunem si introducerea unei hotarari de Consiliu care sa interzica claxonatul in oras, iar cei care nu respecta aceste reguli sa fie amendati”, a explicat acesta. In plus, Nastase spune ca una dintre solutiile pentru reducere zgomotului din oras, dar si pentru fluidizarea traficului ar imbunatatirea transportului in comun, ca bucurestenii sa nu mai fie tentati sa-si foloseasca masinile proprietate personala, mari producatoare de zgomot. O alta masura pentru reducerea poluarii fonice ar fi izolarea fonica a locuintelor, masura care deja se realizeaza prin programul de reabilitare termica (izolarea cu polistiren a locuintelor si montarea de geamuri tip termopan). Masuri in acest sens vor fi luate si in privinta proiectarii locuintelor, astfel incat sa nu fie permisa amplasarea dormitoarelor la strada.

O solutie mai radicala ar fi si interzicerea zborului avioanelor pe timp de noapte, deasupra orasului. „Vom face aceasta propunere Autoritatii Aeronautice si vom incerca sa ajungem la un consens. Ar fi bine ca macar intre 12 noaptea si 5 dimineata, avioanele sa nu zboare deasupra orasului”, a explicat Nastase.

Aceasta strategie nu a fost deocamdata adoptata de Primaria Capitalei. Ea urmeaza sa intre in dezbatere publica, in functiile de parerile specialistilor si ale bucurestenilor, suferind anumite modificari.

Sursa: Gandul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *