Campania „Litoral Curat”

litoral3.jpgOrganizatia ecologista „Mare Nostrum”, impreuna cu Vodafone Romania – Sponsor Principal, Petrom – Sponsor si Apele Romane – Directia Apelor „Dobrogea Litoral” – Partener anunta primele rezultate ale campaniei de constientizare „Litoral Curat 2009”. Campania se desfasoara pe tot litoralul romanesc si a ajuns deja in a treia saptamana de monitorizare.

In cele 9 zile de campanie (3 zile/saptamana), voluntarii Mare Nostrum au monitorizat plajele din Navodari, Mamaia, Constanta, Eforie Nord, Central (cordon) si Sud si Costinesti, unde, prin distribuirea de vederi personalizate, autocolante si fluturasi, au informat peste 1000 de turisti despre modul in care pot colecta selectiv si pot recicla deseurile de pe plaja.

Pana in acest moment, proiectul „Litoral Curat” se bucura de receptivitate din partea turistilor, care au apreciat campania ca fiind una binevenita si utila.

„In comparatie cu anii anteriori, turistii sunt mult mai receptivi atunci cand vine vorba de informare: vor sa intre in posesia materialelor distribuite de voluntarii Mare Nostrum si vor sa stie despre ce campanii este vorba. Din acest punct de vedere, consideram ca am reusit sa atingem unul dintre obiectivele propuse initial, si anume receptivitatea turistilor, care au invatat ca trebuie sa <>”, a declarat Andreea Ionascu, coordonatorul proiectului din partea ONG Mare Nostrum.

Potrivit chestionarelor aplicate de voluntarii Mare Nostrum, observatiile turistilor din cele trei saptamani de campanie Litoral Curat 2009 sunt legate strict de informarea corecta si de necesitatea ridicarii gunoaielor de pe plaja la intervale mai mici de timp, pentru ca modulele de colectare selectiva sa nu fie supraincarcate.

Datele din teren indica faptul ca aproximativ 80% din cele 490 de module de colectare selectiva si reciclare a deseurilor instalate de Vodafone Romania pe plajele de pe litoralul romanesc in primele trei editii sunt inca functionale.

Proiectul Litoral Curat 2009 implica activ si operatorii de plaja. Acestia vor fi stimulati sa intre in competitia „Plaja mea e mai curata!”, actiune in urma careia portiunile de plaja cele mai curate si atractive din punctul de vedere al facilitatilor vor fi „recompensate” prin stelute.

Primele stelute vor fi acordate la inceputul saptamanii viitoare, in urma monitorizarilor realizate de voluntarii Mare Nostrum.

Vodafone, ca Sponsor Principal, a sprijinit financiar si logistic proiectul „Litoral curat” inca de la prima editie din 2005.

Petrom este alaturi de Mare Nostrum in proiectul „Litoral curat” din anul 2009 in cadrul platformei de responsabilitate sociala „Petrom: Respect pentru Viitor”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *