Campania „Mai curat” educa copiii si tinerii din Romania cu privire la problemele de mediu

Fundatia companiei Wrigley promoveaza un mediu mai curat in tara noastra

Bucuresti, 27 aprilie 2011 – Fundatia Companiei Wrigley lanseaza astazi campania „Mai curat” in Romania ce isi propune educarea copiilor si tinerilor romani cu privire la problemele generate de aruncarea inadecvata a gunoaielor, precum si incurajarea acestora de a proteja mediul prin actiunile lor. Campania educationala „Mai curat” este implementata in 15 tari si va fi condusa de Fundatia Mondiala de Educatie pentru Mediul Inconjurator (FEE) si operatorii sai nationali. In Romania reprezentantul FEE esteCentrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG).

In cadrul campaniei, vor fi implementate doua programe dedicate copiilor de diferite varste.

Programul „ECO-SCOALA” se adreseaza copiilor cu varste cuprinse intre 5-18 ani si le va permite acestora sa contureze si sa-si gestioneze propriile proiecte eco, dar si sa organizeze un eveniment „Mai Curat” in  scoala lor. Elevii cu varste cuprinse intre 12-18 ani se pot implica in campania „Tineri Reporteri pentru  mediu” (YRE), devenind adevarati „jurnalisti” ce vor investiga problema deseurilor. Munca lor va fi apreciata de un juriu national, iar castigatorii vor concura pentru un premiu international YRE.

Campania „Tineri Reporteri pentru mediu” (YRE) este implementata in Romania cu sprijinul asociatiei Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG), acest program desfasurandu-se, de asemenea, in Germania, Franta si Canada.  Programul va functiona in minim 5 scoli in fiecare tara si va completa activitatea pe care compania Wrigley o desfasoara pentru a incuraja responsabilizarea procesului de eliminare a gunoiului.

„Suntem foarte incantati de lansarea campaniei „Mai Curat” in tara noastra. Implicarea copiilor pentru crearea unui mediu mai curat va determina o schimbare semnificativa in atitudinea fata de eliminarea deseurilor si protejarea mediului”, a afirmat Mihai Georgescu, Director General Wrigley Romania.

Doamna prof. Dr. Cornelia Dinca – presedinte al Centrului Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG) a precizat: „Eliminarea gunoiului este una dintre primele modalitati prin care copiii sunt educati cu privire la protectia mediului inconjurator.  Aruncarea inadecvata a deseurilor este, de obicei, una dintre problemele cele mai accentuate vizual in comunitatea noastra. Cu sprijinul generos din partea Fundatiei Companiei Wrigley, Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG) va influenta educatia elevilor si ii va invata pe acestia cum sa diminueze efectele acestei probleme”.

Cum va functiona programul Mai Curat

Campania Mai Curat: „Tineri reporteri pentru mediu”:

Grupurile de elevi YRE vor investiga problema locala a gunoaielor, de exemplu, efectul asupra faunei locale sau sanatatii umane, brandurile sau ambalajele cel mai adesea aruncate de oameni, etc.  Ulterior, vor produce materiale jurnalistice sub forma de articole, rapoarte foto, reportaje radio si/sau clipuri video, care trebuie sa includa solutii de minimizare a cantitatilor de gunoi.

Un juriu national YRE din fiecare tara va selecta cele mai bune articole din cadrul Campaniei Mai Curat, acordand premiul intai, premiul al doilea si premiul al treilea. Castigatorii vor fi anuntati in comunicatele de presa nationale si vor primi un premiu relevant pentru protectia mediului, de exemplu, un incarcator solar sau un aparat de fotografiat pentru a sprijini in continuare activitatea lor.

Juriul International YRE va selecta castigatorul international din randul castigatorilor nationali.  Castigatorul international va fi anuntat si felicitat in cadrul unei ceremonii de premiere internationala.

Un reprezentant al fiecareia dintre echipele nationale castigatoare va participa la o misiune YRE internationala de 3-4 zile pentru a investiga o problema globala privind aruncarea gunoiului si va realiza un material jurnalistic, oferind inclusiv solutii de minimizare a surselor de gunoi.

Despre Fundatia Companiei Wrigley

Misiunea Fundatiei Companiei Wrigley este de a imbunatati starea de sanatate a locuitorilor si a intregii planete prin intermediul unor initiative durabile concentrate pe sanatatea orala si gestionarea mediului, precum si nevoile locale care stau la baza unei comunitati sanatoase. De la fondarea sa in 1987, Fundatia Companiei Wrigley a donat mai mult de 50 milioane dolari unor organizatii caritabile pentru imbunatatirea vietii din intreaga lume.

Despre Wrigley

Wrigley este lider pe segmentul de dulciuri cu o gama larga de produse, incluzand guma de mestecat, bomboanele mentolate, dropsurile, bomboanele moi si acadelele. Compania are operatiuni in mai mult de 40 de tari si isi distribuie marcile de renume mondial in peste 180 de tari. Trei dintre aceste branduri – Wrigley’s Spearmint®, Juicy Fruit®, si Altoids® – au o istorie de peste un secol. Alte branduri renumite sunt Doublemint®, Life Savers®, Skittles®, Big Red®, Winterfresh®, Extra®, Starburst®, Orbit®, Airwaves®, P.K.®, Cool Air® si 5. Wrigley are sediul in Chicago, IL si functioneaza ca o filiala a Mars, Incorporated, cu sediul in McLean, VA. Mars este o companie de familie in valoare de 30 de miliarde de dolari, care produce unele dintre cele mai cunoscute produse din lume in materie de dulciuri, hrana si produse de ingrijire pentru animale de companie si are activitati legate de nutritie, sanatate si comercializarea de bauturi.

Despre Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG)

Centrul Carpato-Danubian de Geoecologie (CCDG) este o organizatie neguvernamentala care

desfasoara activitati de educatie, protectie si conservare a mediului inconjurator, la nivel local, regional si national, fiind membru cu drepturi depline al Fundatiei Mondiale de Educatie pentru Mediul

Inconjurator (FEE) – si unicul reprezentant al Romaniei in aceasta organizatie internationala

recunoscuta de UNEP si UNESCO . Este  coordonatorul national al programelor mondiale de

educatie pentru mediu ale FEE: Eco-Schools -„Eco-Scoala”, YRE – „Tineri reporteri pentru mediul inconjurator”, LeAF -„Sa invatam despre padure”, BLUE FLAG – „Steagul albastru”, dar si al unor programe si concursuri nationale: Eco-Fotografia Anului, Patrula Eco, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *