Capitala are primele „zebre solare”

Cele mai periculoase treceri de pietoni au fost dotate cu sisteme solare de avertizare.trecere de pietoni

Panouri luminoase, becuri si marcaje rutiere care se aprind imediat ce pietonul pune piciorul pe „zebra”. Cu astfel de sisteme moderne, care functioneaza pe baza energiei solare, au fost „dotate” deja 25 dintre cele mai periculoase treceri de pietoni din Capitala – considerate astfel din cauza numarului mare de bucuresteni care si-au pierdut viata, in aceste locuri, in ultimii ani. In urmatoarea perioada, alte 39 de „zebre” vor fi imbunatatite cu aceleasi sisteme.

„Principalele motive ale accidentelor care s-au petrecut pe aceste treceri de pietoni: sunt asezate fie in locuri in care iluminatul public e foarte slab ori lipseste cu desavarsire, fie pietonii care aleg sa traverse ze pe ele sunt greu de observat de soferi. Acum insa, soferii nu mai pot spune ca nu-i observa”, au explicat politistii, care au avizat proiectul derulat de Administratia Strazilor Bucuresti, in baza unui contract in valoare de 5.600.000 de euro.

„Marcajele au un randament de 80%. Cu alte cuvinte, salveaza vietile a opt posibile victime din zece”, au argumentat si specialistii Administratiei, potrivit carora, pe strazile Capitalei vor fi montate, in total, pana la 25.000 de leduri (ce vor delimita trecerile de pietoni) si 57.000 de metri patrati de marcaje rutiere termoplastice (linii de delimitare a benzilor si alte sem ne de circulatie, trasate pe asfalt).

„Parca ar fi becuri de Craciun”

Nu doar pietonii – care se simt in siguranta atunci cand traverseaza strada -, ci si soferii se declara multumiti de noua „fata” a trecerilor de pietoni, pe care este imposibil sa nu le observe si de la cativa zeci de metri distanta.

„In primul rand, nu poti sa nu observi indicatorul luminos. Apoi, beculetele din asfalt. Cand le-am vazut prima data, am crezut ca a montat primaria lumini de vara in locul celor de Craciun. Este un sistem foarte bun”, spune Cristi, un bucurestean care infrunta de zece ani conditiile infernale de trafic din Capitala.

Parerea lui e impartasita si de Mihai: „Ar trebui sa existe astfel de marcaje in toate zonele prost luminate. Nu am mai avea atatea accidente”.

CRITERII

Noile marcaje, montate pe „strazile mortii”

Statisticile Politiei Rutiere arata ca pietonii raman, in ultimii ani, primii in „topul” victimelor accidentelor rutiere grave. De aceea, sustin reprezentantii Administratiei Strazilor, au fost sau vor fi „luminate” trecerile de pe artere pe care s-au produs cele mai multe accidente (Soseaua Chitilei, sos. Fundeni, Bd. Basarabiei, Calea Plevnei, calea Giulesti, bd. Iuliu Maniu, bd. Lacul Tei, Sos. Oltenitei, dar si DN 1, sos. Bucuresti-Targoviste sau Bucuresti-Magurele – unele dintre cele mai folosite pentru intrarea sau iesirea din Capitala).

Au fost alese insa si trecerile de pietoni din zone slab luminate (bd. Dimitrie Pompeiu, in dreptul statiei RATB „Rocin SA”; bd. Bucurestii Noi, in dreptul Bisericii „Bazilescu”; Bd. Poligrafiei, nr. 50; str. Constantin Brancusi, in dreptul statiei RATB „IOR”) sau din apropierea unitatilor de invatamant (intersectia soselei Chitila cu strada Hotin).

Sursa: Evenimentul Zilei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *