CE vine cu o propunere de creare a unei piete unice pentru produsele si organizatiile ecologice

Condi?ii mai accesibile pentru certificarea produselor ecologice
CE vine cu o propunere de creare a unei piete unice pentru produsele si organizatiile ecologice
CE vine cu o propunere de creare a unei piete unice pentru produsele si organizatiile ecologice

Comisia Europeana propune metode cu aplicabilitate in intreaga UE pentru a masura performanta de mediu a produselor si a organizatiilor si incurajeaza statele membre si sectorul privat sa le adopte.

Astazi, intreprinderile care doresc sa evidentieze performanta de mediu a produselor lor se confrunta cu numeroase obstacole. Ele au de ales dintre mai multe metode promovate de guverne si de initiative private, sunt deseori obligate sa suporte costuri multiple pentru a furniza informatii referitoare la impactul asupra mediului si se confrunta cu neincrederea consumatorilor care sunt derutati de prea multe etichete continand informatii care fac dificila compararea produselor.

Conform ultimului sondaj Eurobarometru referitor la produsele ecologice, 48 % dintre consumatorii europeni sunt derutati de fluxul de informatii pe care le primesc referitoare la impactul asupra mediului. Mai multe federatii industriale au lansat indemnuri de a se aplica o metoda paneuropeana, bazata pe evaluari stiintifice si pe analize ale ciclului de viata realizate in intreaga UE. Ele au exprimat temerea ca existenta mai multor initiative la nivelul statelor membre ar fi in contradictie cu principiile pietei unice, derutand consumatorii si crescand costurile pentru industrie.

Janez Potočnik, comisarul pentru mediu, a declarat: „Pentru a stimula cresterea durabila, trebuie sa ne asiguram ca produsele realizate prin cea mai eficienta utilizare a resurselor si care au cel mai favorabil impact asupra mediului sunt cunoscute si usor de recunoscut. Oferind consumatorilor informatii fiabile si comparabile despre impacturile asupra mediului si despre caracteristicile produselor si organizatiilor, le oferim posibilitatea sa aleaga. Iar ajutand intreprinderile sa isi uniformizeze metodele, le reducem costurile si sarcinile administrative.”

Propunerea Comisiei, o Comunicare privind crearea pietei unice pentru produse ecologice si o Recomandare privind utilizarea metodelor, ar trebui sa ofere informatii referitoare la impactul asupra mediului comparabile si fiabile, sporind increderea consumatorilor, a partenerilor comerciali, a investitorilor si a altor parti interesate din randul intreprinderilor.

Propunerea prezinta doua metode de a masura performanta de mediu de-a lungul intregului ciclu de viata, amprenta de mediu a produselor (AMP) si amprenta de mediu a organizatiilor (AMO);

– recomanda statelor membre, intreprinderilor, organizatiilor private si comunitatii financiare utilizarea voluntara a acestor metode;

– anunta o perioada de testare de trei ani pentru a elabora norme specifice produselor si sectoarelor prin intermediul unui proces care implica multipli factori interesati, inclusiv posibilitatea pentru organizatii de a evalua si alte metode;
contine principii pentru comunicarea performantei de mediu, cum ar fi transparenta, fiabilitatea, integralitatea, comparabilitatea si claritatea;
sprijina eforturile internationale in directia unei mai bune cooperari in ceea ce priveste elaborarea de metodologii si disponibilitatea datelor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *