Cimitirul de masini – Pret de nimic pe rablele casate

Romanii care detin autoturisme vechi de care vor sa scape, dar nu au bani de o masina noua nu pot beneficia de programul „Rabla”, initiat de Ministerul Mediului. Statul nu acorda nici un leu despagubire pentru masinile care sunt radiate de proprietari, fara ca acestia sa isi achizitioneze autoturisme noi.
pret mic pentru rable
In schimb, oamenii pot merge la Remat, unde, in schimbul masinii vechi, primesc… cateva sute de mii de lei vechi. Asta pentru ca harbul este considerat fier vechi si platit ca atare: 400 de lei vechi pe kilogram.

„Pentru cine a fost realizat acest program -Rabla-? Daca a fost realizat pentru siguranta circulatiei pe sosele a cetatenilor, spre binele lor, autoritatile ar trebui sa acorde suma de 3.000 de lei persoanelor care se decid sa-si duca masina la Remat. Nu este corect ca o persoana care nu vrea sa mai plateasca taxe pentru vechea Dacie pe care o are, dar nici nu are bani de o masina noua, sa primeasca de la centrul de casare doar 260.000 de lei vechi. Sunt multi oameni amarati, care nu au bani si nu au posibilitatea de a face un credit ca sa isi cumpere o masina noua. Duci masina la centru pe rotile ei, cu toate piesele, cu tot ce trebuie si primesti o suma exagerat de mica. Numai fierul vechi si tot face mai mult de 260.000 de lei vechi. Nu e corect ceea ce fac cei care ne conduc. Cum sa dai unui om suma de 30 de milioane de lei vechi daca isi duce masina la Remat si altuia numai 260.000 de lei!? In loc sa scape de masinile vechi de pe sosele, care pun viata oamenilor in pericol, Tariceanu vrea cat mai multe masini noi pe drum. Incurajeaza achizitionarea de masini fara a se gandi la starea financiara a populatiei. Majoritatea celor care acceseaza acest program fac credit la banca”, ne-a explicat Gheorghe Fugaru, pensionar bucurestean, proprietar al uneii Dacii vechi, de care nu poate sa scape. Omul a incercat sa-si duca masina la casat, insa a avut surpriza sa constate ca, daca nu isi cumpara o masina noua, nu are cum sa primeasca prima de 30 de milioane de lei vechi de la stat. In schimb, omului i s-au oferit pentru Dacia lui 260.000 de lei vechi! Adica 400 de lei vechi pe kilogramul de fier vechi.

„Ne plangem ca am ajuns lada de gunoi a Europei, ca se intampla tot mai multe accidente, insa incurajam vanzarea de masini. Tara era si inainte plina de rable si nu se mai intamplau atatea. Facand o comparatie intre o Dacia noua si un Opel, Audi, Fiat, BMW etc. cu o vechime de cinci-sapte ani, adus de afara, cu jumatate din banii pe un Logan, cu siguranta masinile straine sunt mai bune. Programul „Rabla” cui foloseste? Cati romani pot cumpara o masina noua fara sa acceseze un credit? Daca autoritatile vor sa ne scape de rablele din parcari sa ofere bani mai multi proprietarilor care se hotarasc sa le radieze si sa le duca la Remat, nu sa oblige omul sa si cumpere o masina noua”, ne-a spus Dan Ionescu, un alt roman ajuns in situatia de a-si vinde masina pe cateva pachete de tigari.

„DATI MASINA PENTRU RADIERE, NU PENTRU BANI”
La centrele de dezmembrat, proprietarii de rable primesc bani foarte putini daca isi duc masina in vederea radierii, deoarece se plateste la kilogram, si nu la piese sau in functie de starea masinii. Am sunat si noi la Remat si am pretextat ca avem o masina veche pe care dorim sa o radiem, dar fara a ne cumpara un autoturism nou.

„Pentru radierea masinii trebuie sa vina proprietarul cu masina si cu buletinul. De asemenea, proprietarul trebuie sa prezinte talonul si cartea masinii. Suma primita pentru o masina adusa la casat este de 400 de lei vechi pe kilogram. O aduceti pentru radiere, nu pentru bani. Veti primi cel mult 300.000 de lei”, ne-a explicat un reprezentant al Reamat Sud Bucuresti.

„Ajutam cetatenii sa isi cumpere masini noi”
Oficialii de la Bucuresti explica faptul ca programul „Rabla” a fost implementat pentru a reduce poluarea din atmosfera, provenita de la autoturisme. De asemenea, acesta a fost introdus pentru a ajuta cetatenii cu bani in vederea achizitionarii unei masini noi, numai daca se decid sa-si duca la centrul de dezmembrari auto masina mai veche de 12 ani. „Scopul programului -Rabla- este de a reduce noxele si deseurile solide si periculoase provenite de la VSU (vehicule scoase din uz). Anul acesta s-a depasit numarul de masini alocate pe doi ani. Programul ajuta cetatenii sa scape de masinile mai vechi si sa isi cumpere una noua, sigura”, ne-a explicat Mihai Toti, presedintele Administratiei Fondului pentru Mediu.

Autoritatile au decis ca anul viitor numarul masinilor scoase din uz prin Programul National de Stimulare a Innoirii Parcului Auto sa fie de 60.000 de unitati, adica dublu fata de editia de anul acesta. Mai mult, programul va demara inca de la 1 ianuarie 2009, nu ca anul acesta, cand a debutat in a doua jumatate a anului. Prima de casare acordata va fi tot de 3.000 de lei.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *