Cinci minute de sport pentru o minte sanatoasa

0
296

Numai cinci minute zilnice de exercitii in aer liber ajuta la pastrarea sanatatii mentale, iar cat mai multi oameni ar trebui sa fie incurajati sa isi petreaca timpul liber in acest fel, arata un studiu realizat de specialistii de la Universitatea Essex.vacanta la munte

Acestia demonstreaza ca si cinci minute de „miscare verde”, cum ar fi plimbarile, gradinaritul, mersul pe bicicleta sau diferitele activitati in aer liber, contribuie la cresterea bunei dispozitii si a respectului de sine.

„Credem ca ar fi un beneficiu major, atat pentru indivizi si societate, cat si pentru serviciile publice de sanatate, ca fiecare persoana in parte sa isi aplice tratamentul exercitiilor in aer liber”, a declarat pentru Reuters Jo Barton, unul dintre autorii cercetarii.

El si colegul sau Jules Pretty au explicat ca, desi, in timp, au fost realizate numeroase studii care evidentiau beneficiile miscarii in aer liber asupra sanatatii mentale si fizice, pana la ei niciunul nu a aratat, concret, cat timp este suficient pentru ca astfel de exercitii sa aiba efectul scontat.

Barton si Prettz au analizat datele obtinute pe parcursul a 10 studii diferite de la 1.252 de persoane de varste, sexe si stari mentale diverse. Au fost observate activitatile zilnice ale acestora, cum ar fi gradinaritul, plimbarea, pescuitul, calaria sau mersul cu barca, si s-a descoperit ca schimbarile mentale majore au survenit la persoanele tinere si la acelea care aveau antecedente psihice.

Cel mai mare efect pozitiv a fost remarcat in randul persoanelor care obisnuiau sa faca zilnic cinci minute de exercitii in aer liber.

De asemenea, cercetatorii au spus ca au constatat ca toate mediile naturale sunt benefice, inclusiv parcurile din centrele marilor orase, insa suprafetele verzi unde se afla si un ochi de apa au dovedit ca au cel mai mare efect pozitiv.

Sursa: Evenimentul Zilei

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.