Compania Coca Cola a apelat, in 2009, la serviciile de intelligence ale agentiei Stratfor pentru a afla informatii despre organizatia de mediu PETA si actiunile de protest ale activistilor ei. In contextul apropierii Jocurilor Olimpice de la Vancouver, compania se temea de eventuale proteste la adresa sa.
PETA este celebra pentru protestele, uneori in pielea goala, impotriva corporatiilor care nu respecta normele de mediu sau pe cele ale animalelor.
Un email intern al Stratfor, dezvaluit astazi de Wikileaks intr-o campanie care va publica aproximativ 5 milioane de emailuri ale prestigioasei agentii de analiza geostrategica, arata ca gigantul producator de sucuri carbogazoase a trimis Stratfor o lunga lista de intrebari despre activitatea PETA.
„Coca Cola tocmai mi-a trimis o lista lunga de intrebari despre PETA/activismul pentru animale si Jocurile Olimpice de la Vancouver – am pus intrebarile mai jos. Nu mi-e clar cat de mult putem sa insarcinam grupul de politici publice cu asta – poti sa-mi dai niste sfaturi? Coke a cerut o scurta teleconferinta cu unul dintre analistii nostri, ca sa discute problema – pot sa cer asta lui Kathy, Bart sau Joe, sau nu e posibil acum? Stick, te descurci cu intrebarile astea daca nu reusim sa scoatem informatii de la tipii din grupul de politici publice?”, scrie Anya Alfano, analista a grupului Stratfor.
Intrebarile Coca Cola despre PETA erau urmatoarele:
• Cati suporteri are PETA in Canada?
• Cati dintre ei sunt inclinati catre activism?
• In ce masura vor veni suporterii PETA din SUA in Canada, ca sa sprijine activismul?
• Ce metodologie are PETA pentru planificarea si executarea activismului?
• In ce masura are legatura PETA din Canada cu cea din SUA sau din alte parti?
• In ce masura sunt actiunile PETA dintr-o tara controlate de un board de supraveghere/corp de conducere?
• In ce masura ar putea simpatizantii PETA (cum ar fi anarhistii sau suporterii Animal Liberation Front) sa se implice in activitati de protest?
Andrei Luca Popescu este reporter special al ziarului Gandul