Număr record de participanți la „Veganuary”

Anul acesta, peste 250.000 de oameni s-au înscris în campania Veganuary, prin care și-au asumat să adopte o dietă vegană pe parcursul lunii ianuarie. Este vorba despre un număr record, mai mare decât numărul de participanți din toți cei patru ani anteriori.

Din ce în ce mai mulți oameni aleg să exclusă carnea și produsele lactate din dieta lor alimentară, fie din motive etice, de sănătate sau chiar pentru a proteja mediul înconjurător. Tendința se reflectă în rezultatele spectaculoase obținute în campania Veganuary, organizată pentru prima dată în 2014 de organizația britanică cu același nume.

Inițiatorii campaniei propun utilizatorilor să semneze un angajament prin care își asumă să fie vegani pentru o lună, în ianuarie, iar apoi să continue cât de mult pot. Organizatorii estimează însă că 6 din 10 semnatari rămân vegani și după luna ianuarie.

Anul acesta, s-au alăturat campaniei 250.000 de cetățeni. Numărul lor îl depășește pe cel total înregistrat în toți cei patru ani de campanie anteriori. În plus, inițiatorii susțin că cifra reală ar fi mai mare, dar că nu toți cei care participă la Veganuary semnează oficial angajamentul. Până acum, peste jumătate de milion de oameni și-au asumat provocarea.

Campania s-a desfășurat în Marea Britanie, dar și în India, Suedia, Brazilia, Argentina, Chile, Peru, Singapore, Malaezia, Australia, Africa de Sud, Japonia, Islanda și Rusia.

Pe lângă posibilitatea de a semna angajamentul, cei interesați pot găsi pe site-ul Veganuary articole despre această nouă, un kit pentru a deveni vegan, rețete de mâncare fără carne sau lactate, dar și cupoane de reduceri pentru produse vegane.

Producătorii ar putea beneficia de tendință

Odată cu această tendință, vânzările de produse vegane au înregistrat creșteri semnificative, cel puțin în supermarketurile din Marea Britanie, unde a început campania. Mai mult, producătorii de mâncare din întreaga lume încep să ofere și alternative vegane. Printre aceștia, se numără cei de la Papa John’s, Co-op, Tesco și Sainsbury’s.

Recent, mai mulți  investitori au cerut industriei fast-food să reducă emisiile de dioxid de carbon și de apă aferente materiilor prime obținute de la furnizori. O tranziție spre un portofoliu care conține mai multe produse pe bază de plante ar putea fi soluția.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *