Cod impotriva junk-food

Cresterea numarului de copii obezi a facut autoritatile sa ia masuri impotriva practicilor inselatoare din domeniul publicitatii la alimente. Astfel, a fost lansat „Codul etic pentru publicitatea adresata copiilor, referitoare la produsele alimentare”.
cod impotriva junk food
Codul obliga producatorii de alimente sa actioneze ferm in directia respectarii unor norme etice generale de publicitate adresate copiilor, privind alimentele. Normele vor fi adoptate voluntar, la nivel national, de catre toti cei care sunt implicati in procesul de promovare catre copii a produselor alimentare. Documentul a fost lansat catre dezbatere la data de 22 septembrie de europarlamentarul roman Magor Csibi. Prin adoptarea acestui cod, Romania devine prima tara membra UE care i-a masuri de protejare a copiilor impotriva reclamelor la mancarea nesanatoasa. Centrul European al Consumatorilor si Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor au sprijinit derularea acestui proiect. La discutii au fost chemati toti reprezentantii industriei alimentare, insa pe parcurs multi s-au retras. Firmele care au semnat codul si s-au angajat sa respecte normele sunt Burger King, Coca-Cola, Ferrero, General Mills, Kellogg”s, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods, Unilever. Acestia s-au obligat voluntar sa nu foloseasca practici publicitare prin care sa beneficieze de imprejurari si situatii nefericite ce pot aparea in viata unor persoane si sa nu foloseasca vulgaritatea, violenta verbala sau comportamentul ofensiv si nemanierat in comunicare. Publicitatea la alimente destinate copiilor va incerca sa promoveze un stil de viata activ si o alimentatie echilibrata si nu va incuraja deprinderi ce nu sunt in concordanta cu aceste principii. Publicitatea nu va folosi serviciile de promovare a acelor vehicule media care folosesc strategii ce pot exploata violenta si sexul.

ANGAJAMENT VOLUNTAR
Cei care au semnat codul nu vor face publicitate catre copii sub 12 ani la produsele alimentare, exceptand produsele care indeplinesc criterii nutritionale specifice bazate pe dovezi stiintifice acceptate si/sau ghiduri nutritionale nationale si internationale. In sensul acestei initiative, „publicitatea adresata copiilor sub 12 ani” inseamna publicitatea in cadrul unui program cu o audienta formata din minimum 50% copii in varsta de pana la 12 ani. De asemenea, copiii sub 12 vor fi protejati si in scoli. Mesajele publicitare cu privire la hrana nesanatoasa, de tip junk-food, nu mai au voie sa ajunga la ei. Codul se adreseaza si parintilor a caror rol principal in alegerea produselor alimentare este recunoscut. Semnatarii se obliga sa nu incurajeze sau sa influenteze copiii pentru a-si impune dorintele si preferintele in cumpararea produselor alimentare sau a bauturilor nealcoolice. De asemenea, nu vor mai fi folosite pentru reclame la produse de tip junk-food personajele consacrate, celebritatile de televiziune, filme, desene animate.

Sursa: Jurnalul National

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *