Comisia de evaluare a ofertelor este formata din: Dorin Timonea, Nicoleta Elena Irimie, Lacramioara Nicoleta Botar, Vitan Camelia Elena Galac, Ana Maria Toma, Aneta Burjan, Ariana Codruta Leahu si Ioan Holom.
Consiliul Judetean Alba a lansat recent una dintre cele mai mari licitatii pe sectiunea de promovare din istoria institutiei – “Servicii de publicitate si campanie de informare si constientizare pentru proiectul Sistem de management integrat al deseurilor in judetul Alba”.
Este vorba despre un contract cu o valoare estimata de reprezentantii institutiei la 1.453.449.00 de lei (14,5 miliarde de lei vechi). Banii sunt platiti de la Fondul European de Dezvoltare Regionala, bugetul de stat si bugetul local
Aceasta suma importanta a fost pusa ”la bataie” de organizatorii licitatiei deoarece ”Implementarea cu succes a proiectului, acceptarea acestuia si a conditiilor acestuia de functionare si operare, incluzand si componentele de tratare si eliminare a deseurilor, de catre populatie si societatea civila, depinde intr-o mare masura de implementarea cu succes a unei campanii de informare si constientizare care vizeaza diseminarea informatiilor si formarea/modelarea opiniei publice cu privire la deseuri si modul de gestionare a acestora”, dupa cum se arata in caietul de sarcini.
Cum era de asteptat pentru o licitatie cu o astfel de ”miza” a fost intocmit si un caiet de sarcini ”cu greutate”, sau mai bine zis cu conditii destul de greu de indeplinit pentru majoritatea firmelor de profil astfel incat sunt foarte aproape de a fi numite chiar restrictive.
De exemplu, se cere ca ofertantul sa prezinte lista principalelor servicii similare din ultimii 3 ani (elaborarea strategiei de informare si constientizare, organizarea campaniei de informare si constientizare publica, publicitate si asigurarea vizibilitatii proiectului) continand valori, perioade de prestare, beneficiari, indiferent daca acestia din urma sunt autoritati contractante sau clienti privati. ”Prestarile de servicii se confirma prin prezentarea a maxim 2 certificate/ documente emise sau contrasemnate de o autoritate ori de catre clientul privat beneficiar, pentru 2 contracte care, insumate, sa fie in valoare de 1.400.000 de lei”, se arata in fisa de date a licitatiei.
De asemenea, ofertantul trebuie sa demonstreze ca dispune in prezent de personal calificat si cu experienta in domeniile specifice acestui contract iar echipa trebuie sa cuprinda cel putin 3 experti (Lider de echipa cu studii superioare, care a mai participat la proiecte ca Lider de echipa/ Coordonator/ Adjunct lider de echipa – Expert cheie promovare si comunicare in minim o campanie de constientizare publica; Expert relatii publice si comunicare cu studii superioare in domeniul relatii publice, comunicare sau similar, care a participat ca expert/ specialist in minim un contract care a avut ca obiect o campanie de informare si constientizare; Expert gestionarea deseurilor cu studii superioare in unul din domeniile: inginerie, stiinta mediului, biologie, chimie, geografie sau similar si participarea ca expert/specialist in minim un contract privind managementul deseurilor).
Nu in ultimul rand trebuie sa mentionam ca exista conditii destul de ciudate, impuse in ceea ce priveste difuzarea de spoturi radio-TV si publicitatea in presa scrisa. Astfel, daca pentru posturile radio si TV propuse aria de acoperire a judetului trebuie sa fie de peste 80%, in ceea ce priveste presa scrisa ”Vor fi luate in considerare doar publicatiile (locale si/sau regionale) care au un tiraj mediu brut de minim 5.000 de exemplare/editie”, fara sa se ceara o anumita perioada in care acestea sa fi avut respectivul tiraj si fara sa se specifice (cum ar fi normal) daca este vorba despre tirajul vandut sau despre tirajul tiparit, astfel ca nu exista nicio garantie ca respectiva publicatie acopera o suprafata destul de mare a judetului (cum sunt conditiile pentru radio si TV).
La finalul contractului care se va incheia pe 28 de luni, campania de informare trebuie sa se materializeze in: 1 material informativ general; 1 site web al Proiectului functional; minim 90.000 de pliante (variante diferite pentru rural si urban); minim 90.000 de pliante (variante diferite pentru cele 4 zone de transport); minim 5.000 de afise; minim 2.000 de tricouri inscriptionate; minim 2.000 de bascute inscriptionate; minim 2.000 de sacose de bumbac inscriptionate; materiale de informare si constientizare (printuri, spot-uri, machete de presa etc); minim 1 spot TV cu 200 de difuzari in prime-time si 200 in out of prime-time; minim 1 spot radio cu 400 de difuzari in prime-time si 400 in out of prime-time; minim 20 machete de presa; minim 10 advertoriale; 1 banner publicitar on-line pe 2 site-uri de presã on-line; 89 intalniri cu publicul tintã; participarea la 3 evenimente de diseminare; 10 panouri pentru afisare temporara; 10 placi pentru amplasare permanenta; 90.000 de fluturasi; 1 banner exterior; 1 banner interior; 5 roll-up-uri; 13 bannere outdoor.
”Prestatorul isi va desfasura activitatea in judetul Alba. Pe intreaga perioada de derulare a contractului, prestatorul va fi raspunzator pentru asigurarea facilitatilor suport si efectuarea tuturor aranjamentelor necesare in vederea desfasurarii unei activitati normale si care sa asigure indeplinirea tuturor obligatiilor contractuale, cum ar fi: asigurarea unui spatiu de birouri adecvat pentru derularea activitatilor contractului; asigurarea cazarii pentru propria echipa; organizarea transportului pentru propria echipa; vehicule, incluzand intretinerea/repararea si carburantii; facilitati si cheltuieli de comunicare (telefonie fixa si mobila, fax, internet, etc); inchiriere sala si asigurarea protocolului (apa, cafea, ceai) pentru toate intalnirile; obtinerea tuturor aprobarilor necesare desfasurarii activitatilor in spatiul public si privat. Prestatorul trebuie sa se asigure ca expertii sunt dotati din punct de vedere logistic in mod corespunzator. Prestatorul isi va asigura propriile mijloace de transport precum si echipamentul de lucru (calculatoare, imprimante, copiatoare, scanner etc)”, se mai arata in caietul de sarcini.
Proiectul “Sistem de management integrat al deseurilor in judetul Alba”, pentru care se va incheia contractul de servicii de publicitate este implementat de Consiliul Judetean Alba in perioada mai 2012 – octombrie 2015, fiind co-finantat prin Fondul European de Dezvoltare Regionala.
Valoarea totala a proiectului este de 48.761.526 de euro, fara TVA (212.015.115 de lei), din care valoarea eligibila, conform POS Mediu, este de 43.310.393 de euro (188.313.589 lei). Scopul lui principal este proiectarea unui sistem integrat de management al deseurilor si programul de investitii pentru judetul Alba, care sa asigure indeplinirea obligatiilor legislative.
Printre componentele proiectului se numara: Implementarea colectarii separate a deseurilor municipale si introducerea compostarii individuale in mediul rural; Constructia a 2 statii de transfer la Blaj (15,000 t/an) si Tartaria (33,044 t/an); Constructia unei statii de sortare la Galda de Jos (43,000 t/an); Constructia unei statii de tratare mecanico – biologica simpla la Galda de Jos (85,566 t/an); Constructia unui nou depozit de deseuri in Galda de Jos (543,000 m3) – prima celula; Inchiderea si reabilitarea a 7 depozite urbane de deseuri neconforme (in Abrud, Campeni, Blaj, Cugir, Aiud, Ocna Mures si Alba Iulia).
”Proiectul »Sistem de management integrat al deseurilor in judetul Alba« va duce la imbunatatirea calitatii mediului si a vietii umane prin intermediul dezvoltarii infrastructurii in sectorul deseurilor solide”, spun reprezentantii Consiliului Judetean.