Cum arata orasul viitorului: Zero emisii de CO2 si masini controlate prin smartphone

    Cum arata orasul viitorului: Zero emisii de CO2 si masini controlate prin smartphone

    Primul „oras al viitorului” ar putea fi gata in 2020. Este vorba de Tianjin, oras situat la aproximativ 160 de kilometri de Beijing (China), care va fi total independent de combustibili fosili si se va putea sustine singur, prin energii regenerabile.

    Orasul-eco, Tianjin, este deja in constructie, proiectul fiind demarat inca din 2008. Termenul de finalizare este 2020, an in care va fi gata primul centru urban cu zero emisii.

    Tianjin va avea o suprafata de 30 de kilometri patrati, adica trei sferturi din Manhattanul de astazi, relateaza CNN. Orasul va fi acoperit de o cupola alimentata cu energie solara care va mentine temperatura constanta in interior. Astfel, toate costurile de climatizare vor fi elimitate total.

    Orasul va fi impartit in sapte sectoare: lifescape, eco-valley, solarscape, urbanscape, windscape, earthscape si coridoare eco, fiecare dintre ele avand un rol bine stabilit in reducerea emisiilor de carbon. Astfel, in zonele earthscape si urbanscape, va fi realizata reciclarea apei de ploaie, tratarea apelor uzate sau desalinizarea apei de mare, transformand-o astfel in apa de larg consum. Aici va fi efectuata si reciclarea deseurilor. Solarscape si windscape vor fi zonele in care se va produce energie eoliana si solara. Eco-valley va cuprinde spatiile verzi care conecteaza partea de nord cu partea de sud a orasului.

    Click pentru a vedea GALERIA FOTO

    Transportul in comun in „orasul viitorului”se va face cu ajutorul unei retele de trenuri usoare Light-Rail, actionate electric, dar si cu masini. Acestea vor fi, insa, independente de combustibilii fosili utilizati in prezent.

    Colaborator in proiectul „Tianjin Eco-City” este General Motors, care a proiectat masina-viitorului, EN-V Futuristic Car, ce a fost atractia expozitiei mondiale de la Shanghai din 2010. Este vorba de un autoturism cu doua locuri, alimentat in intregime cu energie electrica, ce are un sistem de parcare automata, precum si unul de oprire imediata la detectarea diverselor obstacole sau a pietonilor.

    Siguranta in trafic este data atat de dotarile EN-V-ului, cat si de faptul ca masina nu va fi controlata pe sosea de sofer. Odata urcat in masina, prin intermediul aplicatiilor de pe smartphone, el va seta coordonatele destinatiei prin GPS, iar EN-V il va transporta la locul indicat. Totodata, autovehicului viitorului conceput de General Motors va comunica in trafic, prin internet wireless, cu celelalte autovehicule.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *