Cum sa popularizam naveta pe bicicleta

Probabil ati auzit toate argumentele pentru care ar trebui sa mergem mai des cu bicicleta:

– reduce traficul auto;

– micsoreaza „amprenta de carbon” – cantitatea de dioxid de carbon emisa prin combustibili fosili (petrol, carbune, gaz);

– scade costurile de transport;

– iti face niste gambe mortale.

Dar exista o problema suparatoare: FURTUL. Se pare ca, oricate incuietori, cabluri si noduri folosesti, intr-un moment sau altul, e foarte probabil sa te intorci la bicicleta ta, sa gasesti un singur cauciuc lasat orfan, si tot restul disparut.

Chiar daca ai trecut sau nu prin experienta asta, e o perceptie pe care multi oameni o au in continuare, si este un factor care impiedica utilizarea bicicletelor pe scara larga. Ce e de facut? Intrati pe BikeTree. Aceste dispozitive se adreseaza mai multor probleme in acelasi timp, dar o sa incepem cu prima: stocheaza bicicletele mai sus de nivelul pamantului, pentru ca toti sa le vada, iar hotii sa fie derutati de copacul de biciclete pe care il vad.

Cum functioneaza? Simplu. Folosesti un card care te identifica, si un carlig pentru bicicleta gliseaza in jos. Iti plasezi cauciucul din fata pe el, iar bicicleta urca in aer pana cand este pastrata in siguranta in aer, cu o cupola deasupra, pentru a ramane uscata. Dar daca ai nevoie de un loc acoperit, iar tavanul este prea jos pentru un astfel de dispozitiv? Mai exista inca unul, care are un sistem de inchidere mai elaborat.

Cine ar folosi un astfel de dispozitiv? Navetistii, serviciile de folosire in comun a bicicletelor si oameni care deja folosesc trenurile in defavoarea masinilor proprii, dar au un drum scurt de parcurs intre casa si gara.

Privind site-ul, o alta intrebuintare vine in minte: festivalurile. Bike Tree sustine ca dispozitivele pot fi asamblate si mutate in 3-6 ore, facandu-le niste foarte bune facilitati de stocare temporare. In plus, fara o gramada de biciclete pe pamant, spatiul ocupat este mai mic, baza putand servi ca loc de sedere pentru doritori. Singura intrebare este, pentru ca dispozitivul nu apare in poze plin de biciclete, ce se intampla daca manerele a doua sau mai multe biciclete apropiate se prind intre ele?

Toate acestea fiind spuse, site-ul n-a mai fost updatat din 2004, si inca nu am aflat daca sunt o companie functionala in acest moment. De ce sa nu le scrieti si sa aflati voi singuri? Si daca nu sunt, macar sa fie o inspiratie pentru alte solutii creative ale vietii in lumea moderna ce au facut ei.

Aveti si alte solutii ca aceasta, despre care credeti ca pot afecta in mod pozitiv viata urbana? Impartasiti-le cu noi!

Traducere de la: Ecopreneurist (articol scris de Paul Smith)

Alexandra Cojocaru

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *