Intrecerea din Australia devine un raliu al motoarelor alternative. Editia din acest an a competitiei internationale a masinilor alimentate cu energie solara, World Solar Challenge, al carei start va fi dat maine, are pentru prima oara in istoria sa de doua decenii un regulament mai strict, care obliga vehiculele participante sa se apropie mai mult, cel putin ca design, de masinile conventionale.
„Am redus cu 25 la suta suprafata pe care se pot instala celule fotovoltaice, reducand astfel cu un sfert capacitatea de generare a electricitatii”, declara Chris Selwood, directorul competitiei.
„Le-am impus un handicap aerodinamic, stipuland ca soferul trebuie sa stea in sezut, nu pe spate, ca in trecut, precum si alte conditii, cum ar fi aceea potrivit careia soferul trebuie sa poata urca si cobori fara ajutor din afara”, a adaugat el.
Din cauza acestor limitari este putin probabil ca anul acesta sa se inregistreze noi recorduri de viteza, dar, oricum, participantii sunt obligati, tot in premiera, sa respecte o limita de viteza maxima de 130 km/h, valabila pe traseul pe care-l au de urmat.
Reguli stricte
Concursul are in acest an si o sectiune dedicata masinilor propulsate de motoare cu combustibili alternativi – de la ulei de rapita si hidrogen, la etanol obtinut din distilarea trestiei de zahar.
Cele 41 de vehicule din 18 tari inscrise in competitie vor avea de parcurs putin peste 3.000 de kilometri, circulatia lor fiind permisa zilnic, dar numai intre orele 8.00 si 17.00.
Niciunui sofer nu i se va permite insa sa conduca mai mult de 6 ore continuu, din cauza faptului ca la bord temperatura o poate depasi cu mult pe cea de afara.
La punctele de control, unde vehiculele stationeaza maximum o jumatate de ora, vor fi permise doar interventii minime. Echipele de asistenta pot repara masinile numai dupa incheierea traseului dintr-o zi.
Sursa: Evenimentul Zilei