CNADNR a atribuit contractul in valoare de 16,2 mil.euro pentru decontaminarea solului unei zone din tronsonului Campia Turzii-Gilau al Autostrazii Transilvania unui consortiu format din cinci firme,a declarat vineri pentru NewsIn directorul de proiect al autostrazii din cadrul CNADNR, Radu Gaspar.
„Un consortiu format din cinci firme Eurocostruct, Transilvania Impact, Uni Reclyng, Setcar si Minesa vor efectua decontaminarea unei zone a tronsonului Campia Turzii-Gilau al Autostrazii Brasov-Bors infestata cu substante periculoase. Sunt aproximativ 50.000 de tone de sol contaminat, de la kilometrul 10 din tronsonul Campia Turzii-Gilau” a declarat Radu Gaspar.
Contractul are o valoare de 16,2 milioane euro. Conform contractului termenul de finalizare este de 21 de zile pentru eliberarea amplasamentului de pe Autostrada Transilvania.
„Firma americana Bechtel va putea continua lucrarile in aceasta zona de la inceputul lunii august. Lucrarea va fi monitorizata de firma de consultanta Egis Sectoroute, DRDP Cluj si CNADNR care vor asigura mentenanta” a precizat Gaspar.
Pamantul contaminat va fi depozitat la un amplasament intermediar aflat la 6 kilometri de autostrada, iar decontaminarea se va face in termen de 12 luni conform cerintelor Agentiei Nationale de Protectie a Mediului.
In zona contaminata a functionat un depozit de substante chimice periculoase al Uzinelor Chimice Turda.
Reprezentantii companiei americane Bechtel au atras atentia, miercuri, ca opt utilitati nu au fost relocate din calea lucrarilor la Autostrada Transilvania pe tronsonul 2B, transmite corespondentul NewsIn.
Este vorba de o conducta de gaz a Transgaz, doua ale E.On Gaz, patru cabluri de telecomunicatii si o conducta de apa. Totodata, potrivit managerului de comunicare al companiei, Bogdan Sgarcitu, lucrarile de relocare a patru utilitati sunt incepute, dar nu finalizate (trei cabluri de telecomunicatii si o conducta de irigatii), iar lucrarile de relocare a alte patru utilitati (o retea de electricitate, o conducta de gaz, o linie electrica de 220 KV si o canalizare particulara) au fost incepute de curand.
Sgarcitu a mai spus ca Bechtel a putut incepe lucarile aici abia in data de 15 mai din cauza unor intarzieri la relocarea utilitatilor. Nodul rutier va avea doua bretele pentru urcarea pe autostrada si coborarea de pe autostrada a celor care vin din sau merg spre Cluj-Napoca.
El a mai spus ca nodul rutier de la Gilau va avea cinci benzi de urcare si coborare, insa anul acesta vor fi date in functiune numai doua.
Potrivit Bechtel, dintre cele opt utilitati care inca nu au fost mutate, sapte sunt pe santierul nodului rutier de la Gilau si unul pe cel al nodului rutier de la Turda, cele doua structuri facand posibil accesul pe portiunea de autostrada la sfarsitul anului, daca lucrarile vor fi finalizate la timp.
Tot pe santierul nodului de la Gilau, relocarea conductelor de gaz ale E.On Gaz Romania are termen de finalizare pe 15 august, iar doua retele electrice vor fi mutate pana pe 31 august.
Portiunea Turda-Gilau, din cadrul tronsonului 2B al autostrazii va fi functional pana la finalul anului, potrivit protocolului cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, ceea ce presupune finalizarea a doua noduri rutiere de acces, unul la Gilau, pentru Cluj-Napoca, si unul la Turda, pentru Turda.
Pe aceasta portiune, care are o lungime de 42 de km – din care 6 km sunt pe structuri, deci autostrada e suspendata – este prevazuta si traversarea unui drum judetean, cele doua noduri rutiere traversand DN 1.
La ora actuala, portiunea Turda-Gilau este asfaltata pe 22 de km, intre km 17 si 42, urmand a fi turnat stratul de uzura.
Sursa: NewsIn