Grupul VW: de la declara?ii anti ma?ini electrice la schimbarea macazului?

”Cine a fost mai intai, oul sau gaina?”. Principiul acesta, transpus in domeniul masinilor electrice, ar putea suna asa: ”Cine trebuie sa creada in masinile electrice, publicul sau constructorii?”. In ce-i priveste pe oficialii Grupului Volkswagen, unele declaratii din ultimii ani releva reticenta acestora cand vine vorba de masini electrice. Si totusi, Volkswagen face si masini electrice…

Meciul Golf TDI vs. e-Golf e castigat, deocamdata, de primul. Cand se vor schimba lucrurile?
Grupul VW: de la declaratii anti masini electrice la schimbarea macazului?
Grupul VW: de la declaratii anti masini electrice la schimbarea macazului?

Recent, presedintele filialei Volkswagen din Japonia, Shigeru Shoji, si-a aratat dubiile referitor la viitorul solutiei propulsiei cu pile de combustibil bazate pe hidrogen.

Ar putea avea un oarecare succes in Japonia, dar nicidecum pe plan mondial. Vor mai trece 10-20 de ani pana cand masinile cu hidrogen vor deveni viabile pentru marele public

ar fi declarat Shoji intr-un interviu pentru Bloomberg, referindu-se la planurile Toyota si Honda de a lansa pe piata modele de mare serie cu propulsie fuel cell, pentru care guvernul japonez a pregatit un program ambitios de bonusuri guvernamentale (pana la 28.500 de dolari pentru o masina pe hidrogen). Cei de la Volkswagen se vor limita la a observa evolutia concurentei, iar, daca semnalele vor fi pozitive, vor intra si ei in cursa, dar numai daca se va dovedi o investitie cu un minim de rentabilitate.

Nu e pentru prima data cand un oficial Volkswagen face declaratii publice reticente la adresa propulsiei neconventionale. Cele doua modele cu propulsie strict electrica (VW e-Golf si VW e-Up!) au fost precedate inca din 2008 de afirmatii pesimiste la adresa masinilor electrice.

Masinile strict electrice nu au cum sa devina importante (a se citi ”profitabile”) timp de cateva decenii de acum incolo, deoarece raman afectate de minusurile tehnologice ale bateriilor

Este pozitia exprimata pentru DW-World acum 6 ani de Juergen Leohold, seful departamentului de cercetare al Volkswagen Group, care considera insurmontabile probleme precum autonomia insuficienta sau limitarile industriale pentru obtinerea unor baterii de capacitate mai mare. Asta in conditiile in care, in mai putin de un deceniu, bateriile au evoluat spectaculos, iar din 2015 vor oferi autonomii chiar si de patru ori mai bune. Iar estimarile sale, care spuneau in 2008 ca de-abia dupa vreo 25 de ani masinile electrice vor ajunge la o cota de 10% din totalul masinilor noi, incep sa fie contracarate de multi alti analisti sau oficiali din industria auto.

Citeste mai departe pe ecoprofit.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here