Uniunea Europeana face jocul producatorilor germani si intentioneaza sa relaxeze legislatia privind poluarea.
Uniunea Europeana studiaza varianta de a reduce limitele maxime admise de CO2, stabilite la 120 g/km, care intra in vigoare incepand cu anul 2012.
Se pare ca presiunea producatorilor auto, in special a celor germani, cei mai dezavantajati de viitoarele norme, a facut ca Uniunea Europeana sa se gandeasca la introducerea unui prag de 125g/km incepand cu anul 2015.
In acest caz este clara influenta puternicilor constructori germani, care au facut lobby pe langa personalitati ale comunitatii europene. In schimb, Comisia Europeana, bratul executiv al UE, nu vrea sa cedeze in ceea ce priveste implementarea pragului de 120 g/km incepand cu anul 2012. „Suntem nevoiti sa stabilim limite ambitioase in conditiile evolutiei mediului, dar trebuie sa acordam si industriei timp suficient pentru adaptare la noua legislatie”, a declarat un comisar european.
Sursa: Automarket