Loganul electric, tinut la secret

Producatorul auto roman Dacia asambleaza in uzinele proprii primul model 100% electric, pe care il livreaza deja in SUA. Un american din Iowa va comercializa primul Logan pick-up cu motor electric, care va costa intre 34.000 si 38.000 de dolari.loganul electric

Un secret bine pazit al producatorului auto Dacia iese la iveala in urma unui articol din presa americana. Un ziar local din orasul Des Moines, statul Iowa, a publicat un interviu al unui dealer de masini din zona, Gene Gabus, care, prin intermediul firmei sale, Des Moines Motors, va incepe comercializarea unor automobile de tip pick-up cu motor electric asamblate pe modele Dacia Logan.

„Masinile sunt asamblate in Romania cu motoare electrice de productie americana, apoi sunt aduse in Statele Unite de Envision Motor Company si comercializate de Des Moines Motors”, ne-a declarat Gene Gabus.

La Dacia, desi oficialii tin cu dintii de acest secret, totusi se scurg informatii. Contactat de „Adevarul”, vicepresedintele Dacia, Constantin Stroe, nu a vrut sa raspunda la niciuna dintre intrebarile pe aceasta tema. „Nu comentez deloc pe acest subiect”, a spus Stroe. Insa mai multe surse din companie ne-au confirmat ca, intr-adevar, varianta electrica a Loganului este asamblata in Romania, fara a preciza unde este amplasata aceasta linie.

39 de Loganuri electrice sunt gata

De cealalta parte a Oceanului, Gabus se mira de discretia celor de la Dacia. „Cum, presa din Romania nu stia de Dacia electrica? Noi o vindem in America, iar voi, in Romania, nu stiati de ea?”, s-a intrebat americanul razand. Fost dealer Chrysler, Gabus a inceput sa se uite dupa afaceri inovative, dupa ce producatorul auto pe care il reprezenta a intrat in faliment. Astfel ca ideea celor de la Envision Motor Company (EMC) de a echipa o furgoneta cu un motor 100% electric a fost ca o salvare.

„Sunt deja 39 de unitati asamblate si gata pentru a fi trimise in Statele Unite. Vrem in jur de 100, dar acum trebuie sa mai gasim dealeri si cumparatori pentru ele”, a mai spus Gabus. Primul pick-up a ajuns in showroomul sau vinerea trecuta si alte doua masini sunt asteptate in aceasta saptamana. Cele trei modele vor fi curand disponibile pentru a fi testate si vandute clientilor.

Tehnologie folosita la submarine

Noul model va fi comercializat sub brandul EMC si va avea sub capota un motor electric performant cu o tehnolgie de tip nichel-clor, folosita de americani pentru bateriile submarinelor sau chiar pentru rachetele Tomahawk. Astfel ca dealerul promite o autonomie extrem de generoasa pentru masinile electrice, de 400 de kilometri cu bateria plina, ceea ce ar face-o perfecta pentru majoritatea navetistilor din Statele Unite, nevoiti sa calatoreasca pe distante lungi.

„In afara de autonomia foarte buna, cumparatorul mai are un avantaj: nu trebuie sa astepte descarcarea bateriei pentru a o pune din nou la incarcat, ci poate sa o bage in priza oricand, fara sa o strice sau fara sa ii reduca viata de functionare”, sustine Gabus.

Omul de afaceri, care nu este singurul dealer de Logan electric, existand in zona alti doi dealeri, spera ca acest model sa poata fi asamblat in curand si in Florida si Iowa, insa nu a fost incheiat deja un acord in acest sens.

Americanii sunt gata sa fie „eco”

Pretul cu care acesta va scoate pe piata noile sale produse este insa unul destul de piperat pentru modelele din aceasta clasa: masina va costa intre 34.000 si 38.000 de dolari. Totusi, Gabus spune ca exista un interes semnificativ in zona in care opereaza pentru aceste masini, in special din partea unor corporatii prietenoase cu mediul, care au vrut sa ramana deocamdata anonime. Acestea sunt interesate de mici vehicule care pot transporta pana la 1.000 de kilograme.

Mai mult, dealerii vor sa catalogheze vehiculul ca fiind ideal pentru cei care vor sa calatoreasca in oras „in mod eco”, a mai spus Gene Gabus.

Dacia merge bine la export

Vanzarile Dacia la export in 2009 au ajuns la aproape 270.000 unitati, cu 56,1% mai mult fata de nivelul de circa 173.000 de autovehicule din 2008. Germania a devenit, in 2009, principala destinatie de export a Dacia, cu 84.708 de unitati vandute, in urcare cu 231,3% fata de 2008.

Sursa: Adevarul

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *