Masina care nu a vrut sa consume mai mult de 4,5 litri la suta de kilometri

    Masina care nu a vrut sa consume mai mult de 4,5 litri la suta de kilometri

    Pretul motorinei este in plina ascensiune, masinile propulsate de acest combustibil sunt mai scumpe, reviziile mai dese si necesita resurse financiare serioase. De ce ar mai merita cumparata o masina diesel daca prioritatea ta este economia? Ce-i drept vorbim de masini puternice, cu cuplu marit, care devin rentabile la drumuri lungi, chiar foarte lungi si nu neaparat in oras… Mai exista vreo provocare? Noi am descoperit ca dieselul inca nu a pierdut razboiul cu benzina.

    Atunci cand vrei sa cumperi o masina trebuie sa pui in balanta absolut toate „ingredientele” din viata unei masini: pret de achizitie, pretul combustibilului, costul primelor revizii, schimbarea distributiei, consumul in raport cu numarul de kilometri realizati anual sau deprecierea autoturismului. In urma cu cativa ani, diselurile radeau in nas „benzinelor”, chiar daca soferii le foloseau mai mult pentru mediul urban si cateva drumuri mai lungi. Asta pentru ca motorina era mult mai ieftina decat benzina, traficul urban era mai lejer si… nu exista criza! Cum lucrurile nu mai stau chiar asa, balanta a inceput sa incline in favoarea masinilor pe benzina. Salvarea dieselurilor ar putea veni dintr-un consum ridicol de mic. Asa ne-a fost prezentat si Chevrolet Aveo echipat cu motorul diesel de 1.3 litri.

    In cadrul unui drive-test international, intre orasul sloven Portoroz si Aeroportul din Venetia, Italia, echipa romaneasca a trebuit sa se „confrunte” cu vecinii de la vest intr-o cursa a carei miza a fost cel mai mic consum. Producatorul da pentru acest model un consum mediu extraurban de 3,7litri la suta de kilometri! La inceputul cursei am fost avertizati asupra recordului… 3,3 litri la suta de kilometri!
    In ziua testului, nici nu se daduse bine startul cursei ca echipele de unguri cat si cele de romani repetau cu indarjire strategia: oprim farurile, aerul conditionat nu va fi pornit sub nici o forma nici macar ventilatia, fara muzica, scoatem GPS-ul din priza si cine indrazneste sa deschida vreun geam sare afara din masina drept pedeapsa!„Poftim?! Aveam de gand sa facem asa ceva?!” Pe un drum de 200 de kilometri pe o autostrada care se anunta aglomerata inca din primii kilometri intr-o zi insorita, la peste 25°C? Pentru nimic in lume! Impreuna cu coechipierul aveam de gand sa savuram drumul in conditii umane. Mai mult, ce se putea compara cu satisfactia de a sta picior peste picior si a spune oficialilor: „Masina voastra consuma mult!”Am demarat normal, am schimbat vitezele la turatii mari, am dat aerul conditionat la maxim si am setat radioul pe pun post cu muzica italieneasca de calitate. Asta in timp ce colegii pierdeau kilograme bune prin transpiratie si incercau o viteza constanta… Usor-usor consumul a inceput sa se stabilizeze, la drum intins la 4,9 litri al suta de kilometri. Am inceput sa ranjim satisfacuti ca in scurt timp vom ajunge la 5 litri la suta deschizand astfel apetitul masinii! Asa ca am apasat mai tare pedala de acceleratie. Nu stim exact ce s-a intamplat, ce-a fost ascuns sub capota, pentru ca la un moment dat consumul chiar a inceput s-o ia razna! Si nu in directia in care credeam noi… 4,8 la suta, 4,7 la suta si tot asa pana la 4,5 la suta unde a ramas pana la final indiferent de „eforturile” noastre de a „indopa” motorul cu combustibil! Aveo pur si simplu nu a vrut sa consume mai mult!Sa fie motorul de 1,3 litri mostenit de la Opelul Corsa, sa fie tehnologia ECO sau calitatea diferitaa combustibilului de la vecini? Nu am aflat inca, dar un lucru e sigur… Aveo diesel consuma putin!
    In testul cu pricina, in timp ce colegii incercau sa opreasca orice consumator pentru a castiga un consum economic, noi am „chinuit” masina pentru a obtine un consum cat mai mare… Acum, suntem convinsi, ca pe un traseu similar, cu un regim de sofat normal, masina chiar e capabila sa se incadreze in consumul dat de producator, 3,6 litri la suta de kilometri!

    Cert e ca la finalul testului, cand toti competitorii au ajuns la punctul de control a consumului, castigatoare a fost o echipa din tabara ungara. Vecinii au reusit sa scoata un consum de 3,3 litri la suta de kilometri! Restul echipelor, din ambele tari au reusit sa ajunga la 3,4 – 3,6 litri la suta de kilometri, cu sacrificiile corespunzatoare… Noi? Am atins obiectivul stabilit inca de la start, adica acela de a scoate cel mai mare consum in conditii de confort maxim.

    In ceea ce priveste confortul, Aveo e o masina confortabila cu finisaje simple dar realizate cu bun simt care exceleaza la capitolul dotari. Noul motor diesel vine echipat standard cu functia start/stop, ceea ce, conform oficialilor General Motors asigura un consum mult mai redus in regim urban, varianta ECO anuntand o valoare de numai 4,2 litri/100 km in oras. Asa cum am mai spus Chevrolet Aveo 1.3D ECO anunta un consum mediu de 3,6 litri/100 km, iar emisiile CO2 se cifreaza la doar 95 g/km. Masina mai are in dotarile de baza pilot automat sau conexiune USB pentru sistemul audio plus scaune moi ergonomice si fel de fel de spatii de depozitare.ModelulChevrolet Aveo Sedan echipat cu motorul diesel de 1,3 litri si 75 CP are, conform producatorului, un consum mediu de 3,7 litri/100 km, cea mai buna valoare din segmentul sedanurilor de clasa mica cu motoare diesel comparabile, devenid astfel cel mai economic sedan din Europa. Versiunea Aveo Sedan de 95 CP sta si ea foarte bine, cu un consum mediu de 4,1 litri/100 km.

    Ca preturi, cel mai ieftin Aveo diesel (1.3D 75 CP LS) costa 13.100 euro. Dotarile de siguranta standard de care dispune nivelul de baza LS (6 airbaguri, ABS, ESP, HSA – sistem de asistenta la pornirea in rampa). Varianta Aveo Sedan cu aceasta motorizare costa cu 200 euro mai mult, avand un pret de pornire de 13.300 euro. Versiunea de 95 CP a motorului diesel (si care are cutie manuala cu 6 trepte, nu doar cu 5 trepte, ca varianta de 75 CP) porneste de la 14.310 euro pentru hatchback, respectiv 14.510 euro pentru sedan, nivelul de echipare de baza fiind LT Plus, mult mai bogat decat LS.

    Lasă un răspuns

    Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *