Cu un motor de 180 de cai-putere care atinge suta de kilometri in 8,5 secunde, cu un aspect sport, design interior modern si dotari superioare, noul Saab BioPower 9-5, 2.0 turbo, nu pare a fi altceva decat un alt autoturism de lux pe care il vom vedea pe soselele din Romania.
Cu toate acestea, cartea de vizita detaliata mai sus apartine primului autovehicul din tara care combina utilizarea combustibilului derivat din materii reutilizabile, cu tehnologia inovatoare turbo. Cu alte cuvinte, soferii nu pierd din bucuria de a conduce o masina puternica, iar emisiile de dioxid de carbon daunatoare mediului sunt reduse cu 80%.
Avand in vedere ca autoturismele reprezinta unele dintre cele mai mari surse de poluare, dezvoltarea unor modele noi care sa protejeze mediul inconjurator a reprezentat o adevarata provocare pentru marii producatori din industria auto. Introducerea acestor modele performate pe piata romaneasca a fost o provocare si mai mare, deoarece pana acum, companiile importatoare s-au lovit de un cerc vicios – autoturismele nu se importau pentru ca nu aveau cu ce functiona, iar biocombustibilul nu era adus deoarece nu exista cerere. Aceasta situatie a luat sfarsit ieri, prin lansarea pe piata a noului Saab BioPower. Prezent la eveniment, Atilla Korodi, ministrul Mediului, a primit de la compania importatoare un Saab BioPower 9-5, nou-nout pentru a-l utiliza gratuit, timp de un an, ca masina de serviciu. Astfel, ministrul Atilla Korodi s-a declarat incantat de posibilitatea de a beneficia de confortul unui autoturism fara a degrada mediul, dorind sa vada cat mai multe astfel de masini in Capitala. Totodata acesta a anuntat ca nu va renunta la prima dragoste, bicicleta, incurajand astfel, folosirea tuturor mijloacelor de transport nepoluante.
Legat de performantele autoturismului, ministrul a afirmat ca cei 180 de cai-putere ai motorului sunt „prea mult pentru el, insa ii va face fericiti pe multi din subalternii sai”.
De precizat ca modelul Saab BioPower 9-5 are o putere mai mare cu 30 de CP decat capacitate aceluiasi model pe benzina. In plus, masina este economica, consumand intre 12 si 9 litri biocombustibil pe 100 de kilometri si poate fi achizitionata la pretul de 28.900 de euro pret CIP sau la 34.391 euro pret DDP.
Atilla Korodi a apreciat foarte mult spatiozitatea autovehiculului, spunand ca este importanta „mai ales cand esti obligat sa lucrezi in masina”. Bazata pe conceptul „combustibili conventionali sunt depasiti”, lansarea acestui model de autoturism ecologic coincide cu intrarea in vigoare de la 1 iulie a masurii impuse de ministerul Mediului, care prevede introducerea a 2% carburanti ecologici in combustibilul fosil existent la vanzare. Cu aceasta ocazie, ministrul Mediului a precizat ca intentioneaza ca pana in 2010, biocombustibilul sa reprezinte intre 5 si 7,5% din totalul combustibilului disponibil, iar pana in 2020, procentul biocombustibilului sa creasca la 10%.
In acest sens, Korodi a afirmat ca va lua masuri pentru sporirea productiei interne de biocombustibil, si a anuntat ca anul acesta vor intra in functiune noi linii de productie. Asta cu atat mai mult cu cat, Romania detine un potential agricol care pe langa faptul ca va satisface cererea interna de biocombustibil, dar va fi suficient si pentru export.
Biocombustibilul, denumit si E85 este un amestec constand in 85% bioetanol si 15% benzina. Bioetanolul este o substanta extrasa din sfecla de zahar si biomasa si este guvernata de aceleasi legi ale fizicii ca si benzina. Asadar, cu toate ca biocombustibilul emite dioxid de carbon in procesul de combustie, gazul rezultat este preluat in atmosfera in timpul proceselor naturale de fotosinteza a plantelor spre deosebire de combustibilii fosili care elibereaza dioxid de carbon latent care nu se poate reintoarce in ciclul natural.
Sursa: Atac Online