Hibridele reprezinta nu doar un mod „eco” de transport, ci si un „statement” ca luxul nu inseamna neaparat un automobil cu un consum ridicat de combustibil.
Hibridele dispun pe langa un motor clasic pe benzina si de unul electric, pe baterii, care il ajuta pe primul sa obtina un consum mai redus de combustibil.
De la primul Prius din anii ’90 si pana in prezent, tehnologia bateriilor a evoluat. Acum toate marcile premium dispun in portofoliu si de un model electric. Urmand ideologia BMW, Infiniti M35h este si cel mai puternic model din gama M, sub capota fiind amplasat atat un V6 de 3,5 litri si 306 CP la 6.800 rpm, dar si un motor electric de 68 CP.
Cu toate ca motorul provine din motorsport, la interior M-ul se remarca printr-un rafinament cat se poate de clasic, mai exact prin insertii de lemn prelucrat manual, conform unei tehnici traditionale japoneze.
Un element total nou pe care Infiniti il lanseaza cu modelul M este sistemul Forest Air – un buton al sistemului de climatizare care, odata apasat, improspateaza atmosfera cu un iz discret de iarba proaspat cosita sau de padure, computerul alternand eficient aromele, un detaliu in plus ce contribuie la starea de bine a celui de la volan. Tot generator de zen este si sistemul audio Bose cu Engine Harmonic Cancellation (EHC). Sistemul audio emite o frecventa ce anuleaza sunetele de frecventa joasa ale motorului. Tocmai pentru a sublinia faptul ca sub capota este amplasat si un motor electric, cei de la Infiniti au decis ca pe display-ul central, pe jurnalier sa adauge o linie separata pentru a contoriza kilometri parcursi complet electric, poate cel mai intuitiv mod de a analiza performanta unui hibrid, fara a fi nevoit sa stai sa numeri cate frunze ti-au crescut in copacul afisat de computerul de bord. Mai exista si un indicator pentru presiunea exercitata asupra pedalei de acceleratie gradat pentru a informa de la ce nivel in sus intra in functiune motorul termic.
Bateriile sunt amplasate in spatele banchetei spate, ceea ce inseamna ca o parte din volumul portbagajului este sacrificat. Mai exact 150 de litri s-au evaporat din portabagaj. De la 500 de litri cat ofera un M37 s-a ajuns la 350 litri pentru M35h, o valoare inca decenta.
Si din punct de vedere tehnic exista unele modificari. Directia are un sistem dublu de asistare atat hidraulic, cat si electric. Cei de la Infiniti nu au dorit sa rapeasca ceva din placerea condusului prin optarea pentru o asistare complet electrica a directiei, acest lucru este valabil doar in cazul rularii in modul electric. Vorbim tot despre o cutie de viteze automata cu sapte rapoarte, dar in acest caz despre un ambreiaj controlat electronic plus un motor electric care dispune de doua ambreiaje.
Bateria este de tip litiu-ion de 1.3 kWh si este incarcata cu ajutorul motorului termic. Incarcarea la relanti dureaza cam trei minute in cazul in care este complet descarcata. In cazul in care bateria este complet incarcata se poate rula complet electric pe distante foarte scurte, dar nu acesta este secretul acestui hibrid.
In modul electric cei de la Infiniti sustin ca se poate ajunge pana la 100 km/h, in timp ce se poate rula electric si la 130 km/h. Aici se afla ascuns si secretul lui Infiniti M35h.
De partea cealalta a segmentului hibridelor este CR-Z, un coupe de configuratie doi plus doi cu un design caracteristic Honda, care vrea sa dovedeasca lumii ca nu face concesii in privinta stilului sau a placerii de a conduce. Pentru prima data un sistem paralel hibrid este combinat cu o cutie manuala de viteze cu sase trepte, perfect gandita pentru a raspunde necesitatilor soferului.
Ansamblul hibrid este format dintr-un motor in patru cilindri de 1,5 litri si un motor electric, impreuna dezvoltand o putere 124 CP si un cuplu de 174 Nm.
Caroseria prezinta unele componente comune cu cele ale modelului Honda Insight, dar sasiul, ecartamentul si structura sunt caracteristice noului hibrid. Pentru CR-Z s-a folosit un aliaj din aluminiu forjat la componentele suspensiei McPherson, ceea ce reduce greutatea si creste rezistenta in comparatie cu elementele din otel presat utilizate la modelul Insight.
In materie de design, Honda CR-Z este primul automobil Honda care vine cu pozitii cu LED-uri DTRL (Day Time Running Lights) care impreuna cu proiectoarele frontale europene pentru ceata confera o imagine indrazneata.
Caracterul high tech, atat de indragit de japonezi, este subliniat de interiorul care a fost dezvoltat avand la baza conceptul CR-Z expus la Salonul Auto de la Tokio, ce dispune de ecrane 3D si o consola orientata catre sofer.
Un alt compact lansat de curand pe segmentul hibridelor este Lexus CT200h, care este, mai mult sau mai putin, o versiune de lux a lui Prius.
Lansarea modelului Lexus CT 200h din 2011 a marcat introducerea primului model hibrid premium din clasa compacta. Avand un pret competitiv si dotari premium, modelul a atras o clasa de clienti mai tineri catre brandul Lexus, contribuind astfel la cresterea vanzarilor Lexus in Europa.
Lansat la Salonul Auto de la Frankfurt din 2011, Lexus CT200h F-Sport poate fi usor identificat, prin intermediul unui exterior mai agresiv si prin elementele suplimentare de design interior, care imbogatesc echiparea de baza. Versiunea sport a modelului Lexus CT 200h are o noua suspensie, ce ofera clientilor o tinuta de drum mai dinamica si o experienta mai placuta la volan.
Cu o emisie de CO2 de doar 94 g/km, versiunea F-sport permite un condus mai dinamic, dar fara a compromite protectia mediului.
Noul Lexus CT 200h F-Sport se individualizeaza usor, cu ajutorul unor elemente de design exterior, cum ar fi barele de protectie fata si spate cu aspect aerodinamic si grila fata modificata, ce subliniaza linia modelului si confera un aspect sportiv.