Parlamentul European a aprobat, pe 13 octombrie, la Strasbourg, includerea activitatilor de transport aerian in sistemul de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de sera in cadrul Comunitatii, potrivit unui comunicat al Parlamentului European.
Parlamentul exclude posibilitatea unor derogari pentru zborurile de Stat, insa cere unele derogari pentru zborurile militare.
O gestionare a traficului aerian mai eficienta poate conduce la diminuarea consumului de carburant cu pana la 12% si poate contribui, astfel, la reducerea emisiilor de CO2.
Comitetul interguvernamental pentru schimbarile climatice a estimat ca impactul total al sectorului aviatiei este, in prezent, de doua – patru ori mai mare decat efectul exclusiv al emisiilor de CO2 din trecut. Studii de cercetare comunitare recente arata ca impactul total al sectorului aviatiei ar putea fi de doua ori mai mare decat numai impactul CO2.
Sistemul comunitar de comercializare a cotelor de emisie (UE ETS), stabilit prin Directiva 2003/87/CE, este instrumentul principal al Uniunii Europene pentru indeplinirea obiectivelor stabilite prin Protocolul de la Kyoto pentru perioada 2008-2012.
Protocolul de la Kyoto este un acord international privind mediul, care prevede pentru tarile industrializate o reducere a emisiilor poluante cu 5,2% in perioada 2008-2012, in comparatie cu cele din 1990.
Sursa: Financiarul