Afacerile verzi sunt peste tot, ele sunt in continua dezvoltare datorita imaginatiei si spiritului antreprenorial al unora. In fiecare zi vedem risipa din jurul nostru si felul in care planeta sufera de pe urma noastra. Putem folosi intr-un mod mult mai util resursele sau nu le putem folosi deloc, pentru ca gasim alternative.
Multi dintre noi poate nu au educatia necesara pentru a arunca gunoaiele in locuri adecvate si nici nu tin cont de consecintele descompunerii acestora.
De obicei, aceia care nu tin cont de resursele planetei reprezinta acel gen de oameni care s-au obisnuit sa primeasca ceea ce vor, cand vor. Din fericire, exista oameni care ii ajuta pe altii sa deschida ochii si sa vada ca exista numeroase cai de salvare a planetei, iar cateva dintre aceste cai pot fi afaceri profitabile.
Consumatorii eco-friendly – exista o multime de cursuri care te pot ajuta sa inveti marketingul acestui gen de afacere, in care poti veni cu solutii in ceea ce priveste problemele naturii.
Produse care nu sunt costisitoare – unele dintre afacerile verzi provin din reciclarea si/sau reutilizarea produselor. Bunurile folosite pot fi initial obtinute ca o parte din costuri, mentinand un inventar scazut.
Oportunitatea educatiei – clientii trebuie indrumati in ceea ce priveste valorificarea si avantajele utilizarii produselor „verzi”.
Afacerile verzi sunt in crestere – conform unui studiu in SUA, 75% dintre cei chestionati cred ca afacerile verzi reprezinta viitorul economiei.
Riscurile afacerii sunt minime – cu un capital mic de inceput, riscurile financiare sunt reduse.
Perioada ciclica versus perioada pe termen lung – din pacate, multe dintre produse sau servicii pot fi considerate „fade”. In timp ce ideile de afaceri verzi sunt potrivite pe termen lung, asigura-te ca ai un plan de lucru care sa includa perioade mici si medii, luand in considerare ca fluxul pietei se schimba.
Flexibilitatea – ia in considerare piata atunci cand te gandesti la oportunitatile ideilor verzi. Consumatorii pot privi superficial unele produse si pot deveni dezinteresati in ceea ce priveste solutiile si produsele ieftine non-ecofriendly.
Daca ai un plan pentru piata care este in continua schimbare, trebuie sa ai in vedere toate optiunile si sa iti schimbi planul dupa preferintele clientilor.
O oportunitate buna de afacere verde iti va face clientii sa inteleaga de ce produsul tau functioneaza pe termen scurt sau pe termen lung in perspectiva financiara si ecologica. Daca majoritatea consumatorilor sunt informati in domeniul ecologiei, ei vor face alegerile corecte.