Array

Primul test: Noua generatie Seria 1, un derapaj ecologic controlat marca BMW

BMW ActiveHybrid - doua viziuni asupra propulsiei ecologice

In ultima vreme, BMW glasuieste mai mult despre mediu, decat despre placerea de a conduce. A doua generatie a modelului compact premium Seria 1 ne-a demonstrat pe sosea ca, deocamdata, nu este cazul sa ne ingrijoram.
DINAMIC
Suna deprimant, dar acestea sunt vremurile. Nici macar lansarile BMW nu au ramas imune la retorica ecologista obligatorie in ultima vreme. Din fericire, masinile producatorului bavarez, care, e o realitate, consuma si polueaza din ce in ce mai putin, si-au pastrat atributele traditionale: fuleul de campion si echilibrul impecabil.

Asa stau lucrurile si cu a doua generatie Seria 1. Undeva, pe tunelul median, un buton etaleaza particula “Eco”. Exact ca in orice masina japoneza care se respecta. Desigur, planeta va respira usurata, daca soferul noului compact german va alege sa il foloseasca.

Intre Audi A3 si Lexus CT 200h

BMW Seria 1 – concurentul modelelor Audi A3 si, mai recent, Lexus CT 200h, Volvo C30 si Alfa Romeo Giulietta pot fi, la randul lor, dar cu indulgenta, enumerate aici) – va ajunge la dealerii marcii din Romania in luna septembrie.

Din nefericire, pentru fanii modelului, pretul minim al gamei cu cinci usi (echivalent versiunii 116i) a crescut, in comparatie cu editia precedenta, ajungand la 25.668 de euro cu TVA inclusa. Adica exact cat fostul 118i!

BMW pare sa fi pozitionat Seria 1 la egala distanta de cei doi adversari cu adevarat premium. Noul hibrid Lexus CT 200h costa cu aproape trei mii de euro mai mult, in timp ce deja “batranul” Audi A3 Sportback este cu circa 3.000 de euro mai ieftin.

Propulsia spate mai ramane o tura

A doua generatie a BMW Seria 1 ramane singurul model compact premium cu propulsie spate, pentru inca patru-cinci ani – viitorul model va utiliza, cel mai probabil, o platforma comuna cu Mini, asadar, cu tractiune fata.

Cel putin varianta de caroserie in cinci usi – cea mai comuna – renunta la motorizarile cu sase cilindri in linie. Din considerente ecologice, evident. Toate unitatile propulsoare (care dezvolta intre 116 si 184 de cai-putere) folosesc tehnologia Twin- Power Turbo. Initial vor fi disponibile doua versiuni pe benzina (116i, 118i) si trei pe motorina (116d, 118d, 120d).

Mai mare, nu neaparat mai frumos

Noul Seria 1 este mai lung cu 8,5 centimetri (ampatamentul a crescut cu 3 centimetri) si mai lat cu 1,7 centimetri decat cel lansat in 2004. Ecartament fata este mai lat cu 5,1 centimetri, iar cel spate – mai mare cu 7,2 centimetri (comparativ cu modelul anterior). Doar inaltimea a ramas neschimbata.

Toate aceste modificari (impachetate intr-un design clasic BMW – adica mai degraba controversat) se traduc intr-un porbagaj o idee mai incapator si ceva mai mult loc pentru picioarele pasagerilor asezati pe locurile din spate.

Cel mai mic BMW nu poate concura cu liderii segmentului la capitolul spatiu, dar ofera cel mai sportiv (jos, ergonomic) post de condus.

Parfum de Apple, ADN BMW

Testul efectuat zilele trecute la Berlin ne-a reconfirmat faptul ca Seria 1 se mentine in lupta pentru suprematia clasei la dinamica si ca exceleaza in ceea ce priveste raportul performante–consum. Am avut la dispozitie versiunile 118i “Sport Line” si 120d “Urban Line” (cu un pachet estetic – insertii din plastic lucios, alb – dedicat, parca, fanilor Apple).

118i vine cu un motor complet nou, de 1.6 litri, cu patru cilindri si dubla supraalimentare. 170 de cai-putere sunt livrati puntii spate prin intermediul unei cutii manuale cu 6+1 trepte cu o actionare destul de anevoioasa.

Altfel, agregatul de sub capota suna frumos si trage cu tenacitate de la cele mai mici turatii. Cu adevarat remarcabila este usurinta cu care poate accelera de la 130-140 km/h pana la 200 km/h (utila in Germania, periculoasa prin alte parti).

Noul Seria 1 permite cuplarea versiunilor turbodiesel la excelenta transmisie automata cu 8+1 trepte cunoscuta de la modelele mai mari BMW.

Pe langa comoditate, 120-ul dotat cu aceasta cutie de viteze (si sistem start-stop) serveste un cocteil ideal: promptitudine si economie – exemplu cel mai graitor fiind consumul de 6,2 l/100 km obtinut printr-un trafic berlinez chinuit, dar, totusi, mai ordonat, decat cel din Bucuresti.

CASETA TEHNICĂ

Articole similare

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,345FaniÎmi place
97CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente