Biserica crestina este pusa astazi in fata multor probleme, care framanta lumea contemporana, odata cu transformarile de ordin social, economic si politic pe care le-au produs.
Se cunoaste faptul ca Ortodoxia pune accent pe transformarea sufleteasca a cre-dinciosilor sai, dar ea se straduieste sa orienteze pe credinciosi, in aceasta epoca de rapide transformari. Dar a privi in perspectiva crestina problemele societatii contem-porane este o sarcina pe cat de urgenta, pe atat de dificila din cauza complexitatii acestor probleme.
Una din aceste probleme care framanta omenirea este si problema ecologica, care are grave implicatii morale pentru intreaga omenire.
Izbitoare prin coordonatele ei globale, aceasta problema se afirma ca un intreg complex de daune si dificultati ce apar in fata omenirii „ca rezultat al lipsei de clar-viziune si a folosirii imprudente a mediului natural inconjurator, prin dimi-nuarea resurselor de viata, necesare omului si dezorganizarea functiilor si proceselor binefacatoare lui”.
Ecologia in intelesul ei de disciplina umanista si chiar filozofica este „o interrelatie dintre natura, societate si om”. Problematica ecologica este axata pe ideea ca omul este in curs de a distruge echilibrul planetei prin efectele poluarii si supra-poluarii, prin secatuirea rezervelor naturale si prin posibilitatea pustiirii planetei printr-un razboi atomic. Aceasta problema este pe drept receptata atat de oamenii de stiinta, cat si de constiinta crestina ca un amenintator semn al vremii, care se cere neaparat explicat.
Acuitatea si gravitatea problemei ecologice reiese mai ales din faptul ca multi specialisti atrag atentia ca actuala criza ecologica este mai mult decat un fenomen planetar. Prin efectele sale fiind un fenomen care depaseste planeta noastra.