Array

Programul “Rabla” nu si-a atins obiectivele

Prima etapa a programului de innoire a parcului auto, denumit si “Rabla”, ar putea sa nu-si atinga obiectivul de inlocuire a 20.000 de masini, insa situatia s-ar putea redresa ulterior daca din a doua parte vor intra in program persoanele juridice, iar creditarea va fi deblocata, potrivit APIA.
rabla
“Nu ar fi atat de dramatic ca nu va fi atinsa cota de 20.000 de masini din prima etapa. Problema este ca nu stim ce se va intampla in continuare cu importul de masini second-hand si ce se va intampla cu sistemul de creditare. Daca creditarea s-ar dezgheta si persoanele juridice vor intra in program, pentru ca si ele au masini vechi si foarte vechi pe care vor sa le schimbe, avem toate premisele sa credem ca programul de innoire a parcului auto din acest an va fi indeplinit”, a declarat pentru Mediafax presedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), Ernest Popovici.

Potrivit acestuia, pentru ca firmele sa participe la program este necesara modificarea acestuia la propunerea Administratiei Fondului de Mediu. “Cresterea primei de casare este o idee, dar nu are nici un fundament. Ne-ar conveni tuturor sa fie o prima de casare mare, dar aceasta implica niste planificari bugetare care nu cred ca sunt fezabile la ora actuala in mod realist. Lupta cea mare este ca din a doua etapa sa poata accede la program si persoanele juridice, dar lucrurile nu se misca asa de repede cum ar vrea toata lumea”, a spus Popovici.

El a adaugat ca etapa intai a programului de innoire a parcului auto, care a inceput in prima parte a lunii martie si care se va termina la 29 mai, si-ar fi atins obiectivul de a inlocui 20.000 de masini mai vechi de zece ani in conditiile in care editia din acest an a “Rabla” ar fi inceput la 1 ianuarie daca importurile de masini second-hand nu ar fi atins cote ridicate si in cazul in care creditarea ar fi fost mai facila.

Inmatricularile de automobile noi au cazut cu 60% in primul trimestru, la 29.121 unitati, iar inregistrarile de masini rulate de import au avansat cu 80%, la 76.788 de unitati. “Trebuie sa tinem cont ca acest program a inceput cu intarziere. (…) Dealerii au facut nu eforturi, ci supraeforturi ca sa se acomodeze situatiei de criza, dar cand mergi oricum intr-un picior, e mai greu sa si alergi”, a declarat presedintele APIA.

Programul “Rabla” din acest an ar trebui sa inlocuiasca in total 60.000 de masini mai vechi de zece ani, in trei etape a cate 20.000 de unitati fiecare. Prima de casare este de 3.800 de lei.

Sursa: Jurnalul National

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,673FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...