Ecologia a inceput sa influenteze mesajul publicitar, astfel ca apar tot mai multe spoturi, postere sau reclame „atente” cu mediul inconjurator
Pamantul sufera de cald, de sete, a devenit prea murdar, este timpul sa facem ceva pentru a pune frana acestor fenomene, sunt ideile cu iz de ecologie care incep sa-si faca aparitia in publicitate. Firmele pun tot mai mare accent pe reclama facuta asa-numitului eco-marketing.
Producatorii de energie, de detergenti, de bauturi (alcoolice sau nu), de computere sau de telefoane mobile, dar si de avioane, de iahturi de lux, de electrocasnice sau de haine se bazeaza din ce in ce mai mult pe mesajele publicitare cu iz ecologic pentru a-si cuceri eventualii cumparatori.
„Inainte era o simpla cerinta la moda, astazi eco-mesajul a devenit un factor competitiv”, sustine un reprezentant al firmei Pirelli, care anunta ca renumita firma isi ia in serios rolul de „sustinator al mediului”.
La fel, BMW isi expune in stralucitoare spoturi publicitare noul automobil pe baza de hidrogen. Creatorii de reclame spun ca, de la „marea idee” a publicitatii ecologice de acum cativa ani, s-a ajuns la „marele ideal” de responsabilitate sociala prin respectul acordat ambientului.
„Astazi, firmele nu isi mai promoveaza produsele cu orice pret, ci se adapteaza sensibilitatii consumatorilor”, a declarat Anna Maria Testa, responsabila cu relatiile de comunicare ale cunoscutei firme italiene de panificatie Mulino Bianco.
Intrecere in declaratii
Spoturile publicitare de ultima ora ale unor mari firme vorbesc de la sine in acest sens. Spre exemplu, Renault sustine: „Toti se refera de ecologie. Renault actioneaza”, prezentandu-si componente automobilistice eco-friendly.
La randul sau, compania Nestle a initiat o campanie de economisire a apei, iar despre ultimul model de Volkswagen, spotul publicitar precizeaza: „Noul Passat BlueMotion.
Economic, ecologic”. Compania de electricitate ENEL din Italia face reclama pe toate drumurile becurilor sale ecologice cu un consum minim, iar o firma producatoare de detergenti arata intr-un videoclip cat de „verde” este ultimul produs, care spala la fel de bine in apa rece si care nu otraveste mediul inconjurator.
Pe Internet au aparut deja site-uri care fac publicitate hotelurilor si pensiunilor unde se pot petrece vacante „ecologice”, iar in Statele Unite se vorbeste deja de „afaceri verzi”.
Sursa: Adevarul