Strategia nationala de constientizare a publicului cu privire la reteaua europeana Natura 2000 in Romania

Natura 2000 – strategia nationala de constientizare a publicului
Natura 2000 – strategia nationala de constientizare a publicului

Centrul National pentru Dezvoltare Durabila a finalizat actualizarea ”Strategiei nationale de constientizare a publicului cu privire la reteaua europeana Natura 2000 in Romania”, elaborata initial in 2007. Propunerea de Strategie a fost realizata in cadrul campaniei InfoNatura2000 si a fost transmisa Ministerului Mediului si Schimbarilor Climatice, institutie care detine autoritatea pentru aplicarea directiilor de actiune mentionate in document. „Studiul realizat pentru reactualizarea strategiei a confirmat intuitia noastra de a ne concentra pe comunicarea directa, fata in fata, care este preferata de public atunci cand subiectul este atat de complex si vast. Dar concluzia cea mai interesanta este faptul ca trebuie sa ne concentram pe copii, pe profesori si scoli, pentru ca tinerii pot transforma firesc informatiile despre natura in obiceiuri sanatoase de viata.” considera Radu Vadineanu, managerul proiectului

Prin proiectul InfoNatura2000 au fost reactualizate liniile strategice de comunicare, care fixeaza ca obiective familiarizarea publicului cu conceptele de biodiversitate si sit Natura 2000, dar si intelegerea corecta a avantajelor pe care le aduce reteaua Natura 2000 locuitorilor din situri, precum si Romaniei in ansamblu. Cele mai importante directii propuse sunt:

(1) implicarea factorilor interesati, ca multiplicatori si facilitatori de informatie,

(2) echiparea „multiplicatorilor” cu materiale standardizate, pe care sa le utilizeze in comunicarea cu propriile grupuri tinta,

(3) accent pe comunicarea si implicarea copiilor si tinerilor, a scolilor si organizatiilor cu proiecte educationale,

(4) realizarea unei signalistici unitare pentru siturile Natura 2000, astfel incat acestea sa poata fi recunoscute imediat.

La elaborarea documentului au lucrat experti in comunicare, experti in biodiversitate si sociologi. Noua Strategie se bazeaza pe doua cercetari sociologice realizate pe parcursul anului 2013 la nivel national: o cercetare calitativa asupra stakeholderilor activati prin campania InfoNatura2000 si o cercetare cantitativa asupra publicului larg. Acestea au masurat sprijinul public pentru protectia biodiversitatii si nivelul de cunostiinte cu privire la reteaua Natura 2000 in Romania. ”Strategia nationala de constientizare a publicului cu privire la reteaua europeana Natura 2000 in Romania” (noiembrie 2013) este disponibila pe site-ul http://infonatura2000.cndd.ro/ sectiunea Publicatii.

InfoNatura2000 – „Campanie nationala de constientizare privind importanta conservarii Biodiversitatii prin Reteaua Natura 2000 in Romania”– SMIS-CSNR 17609 este un proiect derulat de catre Fundatia Centrul National pentru Dezvoltare Durabila in parteneriat cu Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice. Proiectul este co-finantat din Fondul European de Dezvoltare Regionala (FEDR) prin Programul Operational Sectorial Mediu – Axa prioritara 4 „Implementarea Sistemelor Adecvate de Management pentru Protectia Naturii”.

Articole similare

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Rămâi conectat!

104,666FaniÎmi place
89CititoriConectați-vă
1,330CititoriConectați-vă

Articole Recente

Substanțe chimice periculoase, din ambalajele de plastic, în farfuria noastră și în organismul uman

Peste 20 de substanțe chimice periculoase asociate cu ambalajele de mâncare au fost descoperite în cantități mari în corpul uman, în cadrul...

Care este viziunea partidelor asupra problemelor de mediu. Analiză Greenpeace înainte de alegeri

Greenpeace România a analizat programul principalelor partide politice pe mediu, climă, energie și emisii din transport, în prag de alegeri parlamentare. Acestor...

Coca-Cola Company, PepsiCo și Nestlé, al treilea an consecutiv pe podiumul celor mai mari companii care poluează cu plastic

Coaliția internațională Break Free From Plastic (BFFP) a lansat astăzi, în cadrul unei conferințe de presă virtuale, raportul anual privind auditul de...

De ce sistemul de garanție-returnare este o formă de responsabilitate extinsă a producătorilor?

Pe ai cui umeri cade responsabilitatea în cadrul sistemelor de garanție-returnare? În decursul anilor de când se implementează aceste sisteme, au existat...

„Reprezentanții industriei și comercianții ar trebui să perceapă sistemul de garanție-returnare mai degrabă ca o mare oportunitate”

CursDeGuvernare.ro a organizat în cursul săptămânii trecute o conferință pe marginea proiectului de hotărâre privind sistemul de garanție-returnare pentru ambalajele de băuturi,...