Fie ca sunt electrice, fie ca sunt hibride, automobilele „curate” si silentioase au inlocuit bolizii asurzitori la Tokyo Motor Show, intrucat, pentru consumator, masina nu mai reprezinta un mijloc de etalare a bogatiei sau a virilitatii, ci a ramas doar un mijloc de deplasare mai eficient.
La acest salon auto, care s-a deschis miercuri, 21 octombrie, masinile care protejeaza mediul au fost puse la loc de cinste. Asa se face ca modelele 4×4 au fost expuse in planul secund, iar masinile sport europene, care altadata faceau furori pe piata japoneza, au parasit aproape in totalitate salonul.
Aceasta transformare de la Tokyo Motor Show ilustreaza cel mai bine revolutia care are loc pe piata auto japoneza, dar si pe cea mondiala. „Conceptul de <
„Pana in prezent, automobilul era un simbol al statutului social. Cu cat aveati mai multi bani, cu atat masina dumneavoastra era mai mare. Acum, oamenii cumpara o masina doar pentru a se deplasa, si nu pentru design sau pentru viteza”, a explicat Mizuno, citat de AFP.
Transformarea a fost accelerata de criza economica, dar si de dezvoltarea unei generatii de masini care este foarte preocupata de problemele de mediu. De asemenea, recesiunea i-a determinat pe constructori sa se retraga din sporturile auto, care, pentru ei, reprezentau cel mai bun mijloc de a asocia masina cu viteza si cu virilitatea.
Cu noile masini electrice si hibride, zgomotele agresive ale bolizilor au ramas de domeniul trecutului, fapt ce a determinat guvernul nipon sa se gandeasca la crearea unor generatoare de zgomote artificiale care sa avertizeze pietonii.
Constructorii japonezi au adoptat deferentiat cele doua modalitati de a produce masini „curate” si silentioase: Nissan si Mitsubishi Motors s-au specializat in crearea de masini electrice, in timp ce Toyota si Honda au ales modelul hibrid (benzina+electricitate).
La Tokyo Motor Show, Mitsubishi a prezentat mai multe modele ale masinii sale electrice iMiEV, lansata in luna iunie a acestui an, in timp ce Nissan a prezentat un concept de masina electrica denumit „Land Glider”. Acesta are un design inspirat din aeronautica si numai doua locuri, unul pentru sofer si unul pentru un pasager, care sta in spatele soferului.
La randul sau, Toyota a expus un model „Prius” a carui baterie poate fi incarcata acasa, la o priza simpla, dar si o masina de lux hibrida, „SAI”.
Sursa: Intact News