WWF-Romania a lansat a doua editie a studiului Retailer Scorecard, ce analizeaza performanta de mediu a primilor 12 retaileri FMCG din Romania. Concluziile raportului indica faptul ca piata de retail din Romania a inregistrat o crestere medie de 4.5% a performantei de mediu fata de 2012. Totusi, la nivelul anumitor categorii de produse, progresul este greu de identificat.
Conform studiului WWF, Carrefour se afa in topul retailerilor dupa performanta de mediu. Profi si Kaufland se afla pe ultimele locuri in acest top.
Daca anul trecut nici o companie din cele 10 nu a reusit sa obtina 50% din scorul maxim, anul acesta o companie din cele 12 a reusit sa treaca acest prag. De asemenea, 9 din cei 10 retaileri analizati in 2012 au obtinut un scor mai bun in medie cu 4.5%.
In ce priveste transparenta si credibilitatea, rezultatele sunt similare cu cele de anul trecut, numai 3 dintre cei 12 retaileri alegand sa raspunda la chestionar trimis de WWF. Apoi, chiar daca reprezentantii retailerilor au facut referire la proceduri si politici de mediu, am remarcat diferente considerabile intre rezultatele din fisa de observatie si cele din chestionar. Desi exista politici de mediu la nivel teoretic, acestea nu sunt pe deplin implementate in magazine, deci nu ajung la consumatori.
Raportul poate fi gasit pe aici