In 2014, Toyota Motor Corporation a inregistrat un nou record de vanzari pentru modelele sale hibrid, cu peste 7 milioane unitati vandute in toata lumea.
Ca urmare a angajamentului pe care si l-a asumat fata de pastrarea unui mediu inconjurator cat mai curat si prin politica Toyota Earth Charter, intentia companiei este de a reduce cu 25% consumul de carburant, prin lansarea si dezvoltarea unor tehnologii precum hybrid plug in, masini electrice si FCV (hidrogen).
La nivel mondial, Toyota comercializeaza 27 de modele de autoturisme hibrid diferite si un model plug-in hibrid in mai mult de 90 de tari si regiuni. In plus, de la inceputul anului 2014, pana la sfarsitul anului 2015, sunt planificate lansari de modele hibrid noi, intr-un numar total de 15. Astfel, Toyota va continua sa-si mareasca gama de modele hibrid si cresterea numarului de tari si regiuni in care va comercializa aceste modele.
Dupa calculele noastre, la data de 30 septembrie 2014, emisiile de noxe CO2 au fost reduse cu aproximativ 49 milioane tone datorita utilizarii masinilor hibrid, in acelasi timp salvand aproximativ 18 milioane de kilometri de benzina. Aceste rezultate se datoreaza utilizarii tehnologiei hibrid in comparatie cu tehnologiile conventionale a masinilor de dimensiuni similare.
Pentru prima data in istoria auto, Toyota a lansat „Coaster Hybrid EV” in luna august 1997 si „Prius” –primul model hibrid de serie – in luna decembrie a aceluiasi an. De atunci, masinile hibrid Toyota au primit un sprijin extraordinar de la consumatorii din intreaga lume. In Europa, Prius a fost comercializat incepand cu anul 2000.
Tot in Europa, anul 2014 a adus un nou record in vanzarea de masini Toyota hibrid, acestea au atins un numar de 145.400 unitati vandute, reprezentand o crestere de 9% fata de anul anterior. Vanzarile de modele Lexus hibrid au crescut cu 36% fata de anul anterior, cu 32.655 unitati vandute.
In Romania primul model hibrid – Prius – a fost lansat in anul 2006, iar in 2010 Toyota Romania a lansat primul hibrid compact in segmentul C – Auris.
Din 2006 pana in prezent, vanzarile de masini hibrid Toyota & Lexus au atins cifre imbucuratoare, acest fapt demonstrand increderea si suportul clientilor in tehnologia hibrid. In ultimii trei ani in Romania s-au comercializat peste 500 unitati masini hibrid, aproximativ 200 unitati anual.
Promisiunea Toyota pentru clientii sai este sa imbunatateasca performanta tehnologiei hibrid, sa reduca costurile si sa extinda linia de produse hibrid dintre modelele cu propulsie conventionala, atat de apreciate de catre clientii Toyota.