Motivul schimbarii motorului de 1.5 litri al vechii generatii Prius cu unul nou, de 1.8 litri, rezida in dorinta expresa a clientilor modelului hibrid. Acestia au vrut putere, nu consum mai redus!
Clientii modelelor hibride nu sunt atat de ecologisti pe cat par. Aceasta este opinia inginerului-sef responsabil de proiectul noii generatii Prius, Akihiko Otsuka, cel care sustine ca Toyota a montat un motor mai mare sub capota lui Prius in defavoarea unui consum mai redus deoarece „aceasta a fost dorinta clientilor”.
Desi noua generatie Prius are un consum mediu de 3.9 litri/100 km, clientii dispun de o setare sport a cutiei si a motorului, aceasta sacrificand economia de combustibil in favoarea unor performante ceva mai ridicate. Per total, noua generatie Prius este cu 20% mai puternica decat cea anterioara si cu 40% mai puternica decat prima serie prius (1997), eficienta efectiva crescand cu doar 10%.
Noul Toyota Prius dispune de un motor pe benzina de 1.8 litri care dezvolta 98 de cai putere si 142 Nm cuplu maxim, in timp ce generatia anterioara avea la dispozitie un propulsor de doar 1.5 litri (75 CP, 110 Nm). Motorul electric de care dispune Prius produce, la randul sau, 60 kW (echivalentul a 80 de cai putere).
Sursa: Automarket